سید رضا موسوی روز یکشنبه در حاشیه 'جشنواره نخستین واژه، آب' در روستای مند گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی تلاش می کند با اجرای طرحهای آبرسانی جبران پذیر برای کاهش خسارتهای خشکسالی تعداد روستاهای دارای شرایط خاص را کاهش دهد.
وی مهمترین مشکل در تامین آب مناطق روستایی خراسان رضوی را استفاده بی رویه از آب شرب برای مصارف کشاورزی و دامداری ذکر و بیان کرد: 70 درصد مشترکان این مناطق کمتر از الگو آب مصرف می کنند و 30 درصد بقیه مشترکان 70 درصد آب را مورد مصرف قرار می دهند.
مسئول نظارت همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی پایین بودن قیمت تمام شده آب را از دلایل مهم مصرف نامتعارف در مناطق روستایی ذکر و بیان کرد: نرخ تولید هر مترمکعب آب 16 هزار تا 18 هزار ریال است در صورتی که به قیمت دو هزار ریال به دست مشترکان می رسد.
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در این زمینه مبادرت به برگزاری 'جشنواره نخستین واژه، آب' در مناطق روستایی می کند.
موسوی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 60 روستای 18 شهرستان خراسان رضوی در دو سال گذشته گفت: در دو روستا که به عنوان نمونه انتخاب شده بودند برگزاری جشنواره کاهش پنج و 11 درصدی مصرف آب را به دنبال داشت.
این جشنواره با حضور 200 دانش آموزان مدارس روستایی گناباد برگزار شد و در پایان 15 نفر از آنان به عنوان ناجیان آب مدارس شناخته شدند و به سایر دانش آموزان در زمان مصرف بی رویه آب تذکر می دهند.
567 هزار و 796 مشترک در قالب 3335 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار دارند که این میزان 92 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.
2095/1858

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.