به گزارش ایرنا، منصور برغمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 38 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافته بود که با توجه به درخواست کشاورزان 11میلیارد ریال بیش از سهمیه پرداخت شد.
وی ادامه داد: این تسهیلات صرف خرید تجهیزات بخش کشاورزی شامل تراکتور، تجهیز دامداری ها، تامین تجهیزات برای پرورش آبزیان در شهرستان شد.
برغمدی گفت: سال گذشته 33 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده بود.
وی افزود: با همکاری کشاورزان از مجموع یک هزار و 12 قنات موجود در شهرستان 300 کیلومتر در طول سال های گذشته احیا و مرمت شد.
مدیرجهاد کشاورزی سبزوار گفت: ظرف یکسال گذشته حدود 550 کیلومتر طرح انتقال آب از محل چاه به اراضی، 450 کیلومتر کانال بتنی، چهار هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار و 400 هزار متر مکعب استخر ذخیره آب و 2 بند انحرافی با همکاری کشاورزان در شهرستان اجرا شد.
وی افزود: امسال نیز طرح احیا و مرمت 10 رشته قنات به طول پنج کیلومتر، 14 کیلومتر طرح انتقال آب، سه کیلومتر کانال بتنی، یکهزار و 700 هکتار طرح آبیاری تحت فشار و 6 هزار و 500 متر مکعب استخر ذخیره آب با اختصاص 25 میلیارد ریال در حال اجرا است.
برغمدی ادامه داد: از ابتدای امسال 148 میلیارد ریال تسهیلات به 9 طرح صنایع تبدیلی و فرآوری در این شهرستان پرداخت شد .
او گفت: همچنین در این مدت 110میلیارد ریال تسهیلات برای رونق 15 طرح صنعتی، کشاورزی و دامپروری در این شهرستان اختصاص یافت و در حال پرداخت به متقاضیان است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.