محمد پذیرا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس برداشتهای انجام شده شدت صوت در شهر مشهد 61دسی بل بوده که این رقم طبق استاندارد باید 55 دسی بل باشد.
وی افزود: سنجش میزان آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر مشهد توسط کارشناسان محیط زیست شهری از سال گذشته آغاز شده و تاکنون مناطق اطراف مدارس، مراکز درمانی و برخی معابر پایش شده اند.
وی اظهار کرد: در این راستا سنجش آلودگی صوتی در 2 هزار و 542 نقطه از این شهر توسط دستگاه های پرتابل انجام و برداشتهای لازم صورت گرفته است.
پذیرا گفت: در یک سال گذشته 678 مورد اندازه گیری صوت در مراکز آموزشی صورت گرفته و طبق برداشتهای انجام شده متوسط شدت صوت در این مکانها، 59 دسی بل و هفت درصد فراتر از سطح استاندارد بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 383 مورد برداشت آلودگی صوتی از مراکز درمانی انجام و مشخص شد متوسط شدت صوت در این مراکز 62 دسی بل و 12 درصد فراتر از حد استاندارد است.
وی اظهار کرد: براساس سنجش انجام شده آلودگی صوتی در تقاطع های شهر نیز حدود 15 درصد فراتر از استاندارد است.
پذیرا ادامه داد: طبق برداشتهای انجام شده در بخش مراکز درمانی، مناطق 9، 12، 2 و سه مشهد و در بخش مراکز آموزشی نیز مناطق 6، 9 و هشت مشهد به ترتیب بیشترین آلودگی صوتی را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: هم اکنون سنجش آلودگی صوتی توسط دستگاه های پرتابل و پنج ایستگاه سنجش در شهر برای رسیدن به برداشتهای درست و برنامه ریزی برای رفع مشکلات مربوط به این بخش به صورت مستمر در حال انجام است.
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت حد مجاز سر و صدا در مناطق مسکونی 55 دسی ‌بل است و فراتر از آن برای سلامتی افراد مضر و مشکل ‌زا می باشد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشر کننده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.