به گزارش ایرنا، حمید صمد زاده عصر سه شنبه در نشست با مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: امید است با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت دهان و دندان و ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و شهرهای زیر 20 هزار نفر این هزینه کاهش یابد.
وی ادامه داد: در سال تحصیل جاری 90 درصد از دانش آموزان ابتدایی کشور تحت پوشش طرح ارتقاء بهداشت دهان و دندان (وارنیش فلورایدتراپی) قرار گرفتند.
صمد زاده خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در سطح مدارس کشور اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: صد پایگاه ثابت دهان و دندان دانش آموزی در سطح کشور فعال هستند که به دانش آموزان در مناطق مختلف خدمات دندانپزشکی ارائه می کنند.
وی گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشت و درمان به روستاییان حدود هزار میلیارد ریال در قالب تفاهمنامه ای بین وزارت بهداشت و درمان و بیمه روستایی در سطح کشور هزینه شده است.
صمد زاده اضافه کرد: در طرح تحول نظام سلامت برای 23 میلیون جمعیت روستایی کشور یک هزار و 200 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور فعال شد که خدمات دندان پزشکی در این مراسم به نحو مطلوب ارائه می شود.
وی ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت خدمات دندانپزشکی به افراد زیر 14 سال، زنان باردار و شیرده در روستاها به صورت رایگان ارائه می شود.
صمد زاده گفت: طرح ارائه خدمات دندانپزشکی در سطح مناطق روستایی کشور با همکاری مناسب بیمه سلامت اجرا شد، اما با وجود مصوبه هیات وزیران سازمان های بیمه گر همکاری لازم را برای اجرای طرح در شهرها ندارند.
وی تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت حدود سه هزار مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بهسازی و تجهیز شد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
6012/8144/7500 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.