هشت نفر از پزشکان در مشهد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مقابله با ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفته و شهید مدافع سلامت شده‌اند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون هشت نفر از کادر درمان مشهد شهید مدافع سلامت شده اند، گفت: دو تن از پزشکان عزیزی که حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند متخصص رشته‌های اطفال و بیهوشی بوده‌اند.

به گزارش جماران، دکتر  علی بیرجندی نژاد افزود: در مقابله با این ویروس شاهد جان باختن ۶ تن از همکاران پزشک عمومی هم بوده‌ایم که بیشتر در خط مقدم نظام ارجاع بیماران کرونایی در مراکز جامع خدمات سلامت و درمانگاهها بیماران مشکوک به کرونا را درمان می کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون پزشکان زیادی در مشهد در حین خدمت به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که بسیاری از آنها بهبود یافته‌اند و برخی همچنان در بیمارستان تحت مداوا هستند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: هم اکنون چند پزشک به علت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری و تحت مداوا قرار دارند که متاسفانه بد حال بوده و از خدواند شفای عاجل آنها را خواستاریم.

بیرجندی‌نژاد همچنین از جان باختن چهار تن دیگر از کادر درمانی مشهد در حین خدمت بر اثر کرونا خبر داد و افزود: یک تن از آنها همکار بینایی سنج بوده است و بقیه نیز در زمره کادر پرستاری و پشتیبانی بوده‌اند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی بیشترین همکاری مردم با کادر درمانی و مدافعان سلامت  رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات غیر ضروری  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.