رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز(سه شنبه 27 خرداد ماه) وضعیت کرونا در مشهد، تایباد، تربت‌جام، بجستان و گناباد را قرمز اعلام کرد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و برخی شهرستان های خراسان رضوی روند افزایشی دارد، گفت: هم اکنون وضعیت مشهد از این نظر قرمز است.

به گزارش جماران، حمیدرضا رحیمی گفت: طبق جدیدترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به کرونا در این کلانشهر و برخی شهرستان‌های خراسان رضوی روند افزایشی دارد و وضعیت این استان از نظر کرونا قرمز است.

وی افزود: هم اکنون وضعیت مشهد نیز از این نظر قرمز است و تعداد بیماران سرپایی و بیماران بستری کرونایی در این کلانشهر افزایش یافته است و این در حالی است که طی ۲ هفته گذشته تعداد مبتلایان در مشهد سینوسی بوده به طوریکه در برخی روزها افزایش و برخی روزهای دیگر روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مشهد، شهرستان‌های  تایباد، تربت‌جام، بجستان و گناباد این استان نیز از نظر کرونا وضعیت قرمز دارند و ۱۴ شهرستان در این استان از این نظر در وضعیت سفید و ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بی توجهی مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی، حفاظت فردی و خودمراقبتی را مهمترین علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی دانست.

وی گفت: باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم نه اینکه آن را فراموش کنیم، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد.

رحیمی افزود: ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پذیرش بیماران با علائم مشکوک به کرونا فعال است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.