حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب شهروندان مومن در شهرهای درگز واقع در شمال، جوین و حکم‌آباد در همین شهرستان، جوین، جغتای و هلالی در همین شهرستان واقع در شمال غربی و کوهسرخ واقع در جنوب غربی استان خراسان رضوی می‌توانند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه فردا ۲۶ اردیبهشت شهرهای خود شرکت کنند.

وی همچنین گفت: نمازجمعه این شهرها در کمترین زمان ممکن با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی، رعایت کامل و دقیق دستورالعملهای بهداشتی و ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

نمازجمعه در پی شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، از نهمین روز اسفند ماه پارسال در هیچیک از ۵۳ پایگاه این آیین عبادی سیاسی در سطح خراسان رضوی برگزار نشد تا اینکه پیرو بررسیهای تخصصی وزارت بهداشت و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کرونا فهرست شهرهای سفید از نظر شیوع این بیماری در کشور اعلام شد.

بر این اساس از جمعه هفته پیش بیستم اردیبهشت ماه برپایی آیین نمازجمعه در شش شهر استان خراسان رضوی که دارای وضعیت سفید از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارند از سر گرفته شد. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۸۵۴ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۹۰ هزار و ۵۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان چهار میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۱ نفر را بیمار کرده و جان ۲۹۸ هزار ۴۴۲ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۴۷۴ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.