قاسمعلی خدابنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروتکل‌ها برای حضور داوطلبانه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ‌ماه همزمان با بازگشایی مدارس قابل اجراست.

وی ادامه داد: مدیران مدارس از حضور همکاران و دانش آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، اضافه وزن شدید و نقص ایمنی بدن و همچنین مادران باردار ممانعت به عمل آورند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس، ضدعفونی کلاس‌هایی که قرار است میزبان دانش‌آموزان باشد باید با جدیت و مطابق دستورالعمل انجام شود.

وی افزود: آرایش کلاس‌های درس باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود ضمن اینکه مدیران می‌توانند زمینه برگزاری کلاس‌های درس را در فضای باز یا وسیع‌تر مانند صحن حیاط یا نمازخانه مدرسه فراهم کنند. 

خدابنده ادامه داد: برگزاری تمامی کلاس‌های درس تربیت بدنی، مراسم صبحگاه، جلسات یا کلاس‌های فوق برنامه در این ایام ممنوع است. 

وی جلوگیری از حضور اولیای دانش‌آموزان در داخل مدارس را از دیگر موارد این دستورالعمل اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رفت و آمد دانش‌آموزان داوطلب حضور در مدارس به عهده والدین آنها خواهد بود. 

وی افزود: همچنین باید حتی‌الامکان یکی از عوامل مدرسه در بدو ورود دانش‌آموزان توضیحات لازم را در خصوص رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به آنها گوشزد کرده و از تجمع دانش‌آموزان بدون رعایت فاصله گذاری جلوگیری نماید. 

خدابنده ادامه داد: تمامی کارکنان اجرایی و معلمان مدرسه باید از دستکش و ماسک استفاده کنند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس از روز ۲۷ اردیبهشت ‌ماه جاری فقط با هدف رفع اشکال برای دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود.

خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.