بتول گندمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کسب و کارهای خرد در مناطق کم برخوردار مشهد که با همکاری و مشارکت سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، دفاتر توسعه محله و جهاد دانشگاهی این شهر در حال فعالیت هستند افزود: عمده افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول کار می‌باشند، زنان سرپرست خانوار در محلات هدف بازآفرینی هستند.

وی ادامه داد: توانمندسازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی یکی از عوامل موفقیت دفاتر توسعه محله است لذا شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه سال گذشته اعتباری را در قالب یک تبصره برای این موضوع اختصاص داد تا در زنجیره کامل از تولید تا فروش شکل بگیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این راستا راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی از عمده عوامل توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محلات کم برخوردار شهری است که توسط دفاتر توسعه محله در محلات هدف بازآفرینی در دست پیگیری و اقدام است. 

وی با اشاره به آمار و اطلاعات ارائه شده توسط سازمان بازآفرینی افزود: تاکنون ۸۸۰ نفر از ساکنان این محلات متقاضی آموزش و راه‌اندازی کسب و کار بوده‌اند که توسط دفاتر توسعه محله شناسایی شده‌اند و با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد برای‌ آن‌ها ۵۰ جلسه مشاوره کسب و کار و ۱۹ کارگاه آموزشی برگزار شده است.

گندمی ادامه داد: پراکندگی این ۸۸۰ نفر در ۱۷ محله شهری مشهد است که محلات خلج و عباس‌آباد بیشترین تعداد متقاضیان را داشته‌اند.

وی گفت: ۲۰۰ نفر از این متقاضیان با اتصال به پیشران‌های اقتصادی و بازار، محصولات خود را به خاطر پایداری در عرضه و فروش از این مسیر ارائه می‌دهند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: طبق گزارشات ارائه شده، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دفاتر یاد شده تاکنون پنج نمایشگاه عرضه محصولات خانگی و نمایش ظرفیت‌های محلات برگزار شده که با استقبال ساکنین همراه بوده است.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ نفری که مشغول کار شده‌اند، ۸۰ نفر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنند، ۲۰ نفر آن‌ها در حوزه دستبافته‌ها و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در رسته تولید محصولات چرمی فعالیت دارند.

گندمی گفت: دغدغه‌هایی نیز برای آینده کاری زنان سرپرست خانوار وجود داردکه نیازمند بررسی و پیگیری است.

طرح‌های بازآفرینی در ۶۹ محله کلانشهر مشهد اجرا می‌شود و مقیاس برنامه‌ریزی در این طرح، محله محور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.