به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کشاورز در مراسم گشایش اولین جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین که سه شنبه شب با حضور استاندار و مسئولان استانی در نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راه اندازی خوشه‌های صنعتی که نقش مهمی در توسعه دارند دنبال شناسایی چالش‌ها و مشکلات و رفع آنها هستیم تا تولید رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: با رونمایی از سایت خوشه‌های صنعتی در استان قزوین گام مؤثری برای حمایت از تولیدات شاخص استان برداشته شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: در سایت خوشه‌های صنعتی در گام اول فعالیت سه خوشه فرآورده‌های انگور و کشمش، بسته بندی و شیرینی سنتی تعریف شده و چشم انداز ما تمرکز بر شیوه‌های صحیح تولید و بهبود بسته بندی محصولات و تبدیل آنها به برند ملی است.

کشاورز یادآورشد: در افق ۱۴۰۳ باید بتوانیم وارد بازارهای منطقه‌ای و فراملی شویم و برای تحقق آن نیازمند استفاده از دانش و تکنولوژی روز و مدرن هستیم.

وی افزود: روش‌های تولید و تأمین مواد اولیه، بسته بندی و بازار از نقاط فشار شناسایی شده است که برای هر کدام استراتژی خاصی داریم و در این راستا بهبود تولید، بسته بندی و توسعه بازار در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع کوچک استان قزوین تصریح کرد: احداث شهرک شیرینی سنتی از دیگر برنامه‌های ما در شهرک‌های صنعتی قزوین است تا با این کار ضمن تقویت و رونق فضای کسب و کار از شیرینی سنتی برای معرفی قزوین به عنوان مقصد گردشگری هم استفاده می کنیم.

هادی طاهرخانی. مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری قزوین هم گفت: در راستای معرفی شیرینی سنتی این نمایشگاه به صورت کاملاً حمایتی برپا شده و ما هیچ انتفاعی از برپایی آن نداریم.

وی بیان کرد: زمینه حضور ۲۰ واحد خانگی شیرینی سنتی در نمایشگاه مهیا شده و در کنار آن نمایشگاه دستاورد روستاها نیز برپا شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: در این جشنواره ۷۷ غرفه دایر شده و شش غرفه ویژه امور بانوان برای عرضه دستاوردهای زنان اختصاص یافته و یک غرفه برای مرکز بهداشت شهید بلندیان و یک غرفه نیز برای بهزیستی پیش بینی شده است.

وی گفت: در مدت ۴ روز برپایی نمایشگاه برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده و روز چهارشنبه مسابقه پخت شیرینی سنتی نیز با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

در این جشنواره در کنار برپایی نمایشگاه انواع شیرینی سنتی با حضور ۲۰ واحد صنفی در ۷۰ غرفه، رونمایی از پنج اثر ثبت شده شیرینی سنتی، رونمایی از تمبر یادبود، مسابقه انتخاب بهترین باقلوای لوزی و پیچ، راه اندازی سایت خوشه کسب و کار صنعتی، تجلیل از پیش کسوتان و اجرای برنامه‌های متنوع هنری تدارک دیده شده است.

این جشنواره تا ۱۸ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برپاست و علاقمندان از ساعت ۱۵ الی ۲۱ می‌توانند از آن دیدن کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.