مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح بیمه اجباری همگانی از ۱۵ آبان ماه پارسال برای افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند، در سراسر کشور در حال اجراست.
دکتر علیرضا رمزی افزود: در اجرای این طرح افراد فاقد پوشش بیمه‌ای باید به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کرده و براساس آزمون وسع و استطاعت مالی حق بیمه پرداخت کنند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نفر از متقاضیان شرکت در  آزمون ارزیابی وسع به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در این استان مراجعه یا خود اقدام به ثبت نام نموده‌اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی داشته و در دهک درآمدی بالاتر از هفت قرار دارند، باید با پرداخت کل سرانه مصوب به مبلغ پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال خود را برای یک سال بیمه کنند که این تعداد تاکنون ۲ درصد متقاضیان را در این استان شامل شده است.
وی افزود: افرادی که در دهک های چهار تا ۶ قرار دارند باید ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت نمایند که این تعداد تاکنون ۱۰ درصد از متقاضیان بوده است.
رمزی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های درآمدی یک تا سه قرار دارند از پرداخت سرانه حق بیمه معاف هستند و مشمول بیمه رایگان می‌شوند.
وی گفت: هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۳۹۵ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی از خدمات اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بهره‌مند هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در این استان را یک میلیون و ۷۵۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد بیمه شدگان سلامت همگانی یک میلیون و ۲۸ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان بالغ بر ۵۲ هزار نفر، کارکنان دولت بالغ بر ۳۷۹ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.
هم اکنون ۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.