محسن عراقی زاده روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه پارسال تاکنون به طور میانگین ۲۶۴ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته اما نسبت به دوره آماری بلند مدت ۵۱ درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: در این مدت بیشترین بارش در فریمان با ۳۴۲ میلیمتر ثبت شده و پس از آن در شهرستان تربت‌حیدریه با ۳۳۴ میلیمتر گزارش شده است.
وی گفت: شهرستان‌های قوچان و کاشمر نیز حدود ۳۱۴ میلیمتر بارش داشته‌اند.
عراقی زاده میانگین بارش طی این مدت را در شهر مشهد ۲۵۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به دوره آماری ۱۹ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: طی سال زراعی جاری بیشترین افزایش بارندگی استان در شهرستان‌های رشتخوار و خواف به ترتیب با ۱۱۷ و ۹۵ درصد افزایش نسبت به دوره آماری ثبت شده است.
وی گفت: در این مدت بارندگی در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی نسبت به دوره آماری بلند مدت افزایش داشته که کمترین آن مربوط به کلات و مشهد به ترتیب با هشت و ۱۹ درصد افزایش گزارش شده است.
عراقی زاده افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون به طور میانگین ۹ میلیمتر باران در مناطق مختلف استان خراسان رضوی باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته و دوره آماری حدود ۶ میلیمتر بوده است.
میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.