سید رضا موسوی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲ هزار و ۵۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۴۸۹ روستا دارای طرح هادی بوده و این طرح برای ۱۰۷ روستای دیگر در دست تهیه است.

وی اضافه کرد: تاکنون طرح هادی ۵۹۰ روستا در خراسان رضوی بازنگری شده و بازنگری طرح هادی ۲۳۹ روستا نیز با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در دست تهیه است.

او ادامه داد: همچنین تاکنون طرح هادی در ۹۳۴ روستای خراسان رضوی اجرا شده یا در دست اجراست.

طرح‌های هادی روستای از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: برای تحقق نهضت آسفالت شبکه معابر روستایی طی سال های ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۳۹۷،  ۸۰ هزار تن قیر مصرفی در ۷۸۰ روستا توزیع و اجرای آن در سطحی به وسعت ۶.۹ میلیون متر مربع انجام گرفته یا در دست اجراست.

موسوی‌نیا اجرای طرح بهسـازی بافت با ارزش روستایـی را از دیگر فعالیتهای حوزه عمران روستایی برشمرد و افزود: تاکنون این طرح برای پنج روستا تهیه و در سه روستای ازغد، ریاب و کنگ انجام شده و هم اینک در روستاهای کاهک و جزین در حال انجام است.

وی اهم اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی خراسان رضوی در سال گذشته را اجرای طرح هادی روستایی در ۲۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۰۶ روستا، تهیه طرح روستایی نمونه گردشگری در یکی از روستاها و اجرای آن در روستای بوژان و واگذاری هزار و ۳۲ قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان برشمرد.

او ادامه داد: این بنیاد تاکنون پنج هزار واحد حمام روستایی، ۶۲ واحد خانه عالم، ۱۸ واحد کتابخانه و ۱۶ شبکه لرزه‌نگاری در روستاهای استان خراسان رضوی ساخته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.