علیرضا طایی روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان سمیرم در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: متقاضیان در این طرح می‌­توانند برای خرید زمین طی پنج سال به صورت اقساطی اقدام و ملک خود را از حالت مسکن مهر به مالکیت شخصی تبدیل کنند.

به گفته وی، شرایط مالکیت در قرارداد تنظیمی مشخص شده و بعد از اتمام اقساط بانکی پنج ساله و قیمتی که شورای مسکن و کارشناسان این بخش برای برای طبقات مختلف مشخص کرده‌اند، واگذاری انجام و سند ملکی به افراد داده می­‌شود.

طایی تصریح کرد: پیشرفت و تکمیل۹۰ درصدی واحدهای مسکن مهر سمیرم با گذشت یک دهه و مشکلات متعددی که داشت، در سال های ۹۷ و ۹۸  اتفاق افتاد و به مرور تعدادی از آنها تکمیل و در همین مدت به متقاضیان واگذار شد.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم ادامه داد: مسکن مهر ۳۶ واحدی کوی مهدیه که تقریبا همه واحدهای آن واگذار شده و خانواده‌­ها در آن ساکن شده­‌اند، موقعیت بهتری برای تبدیل وضعیت از مسکن مهر به مالکیت شخصی با شرایطی که اعلام شده دارد.

وی اظهار داشت: ساختمان­‌های مهر سه طبقه واقع در جاده سلامت و شهرک آبشار نیز موقعیت خوبی از لحاظ گردشگری و مبلمان شهری دارند و خانواده‌­هایی که پیش از این ثبت نام کرده­اند می توانند ملک خود را در این محل نیز شخصی کنند.

فرماندار سمیرم نیز در این نشست خاطرنشان کرد: مسکن مهر سمیرم طرحی بلندمدت بود که با وجود مشکلات متعدد و سختی که در سال‌های اخیر بویژه در بحث تخلف پیمانکار و مدیران سابق داشت بالاخره به سرانجام رسید و نصیب متقاضیان و اقشار کم درآمد این منطقه شد.

محمدرضا عسگریان، هزینه ساخت هر واحد را ۸۵۰ تا ۹۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تعدادی از واحدهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تکمیل یا در دست احداث است که بخشی از آنها به متقاضیان و سیل­‌زدگان واگذار شده و بقیه واحدها نیز به مرور احداث خواهند شد.

واحدهای مسکن مهر در سه نقطه شهر سمیرم احداث و شمار زیادی از متقاضیان در ۲ سال اخیر در واحدهای مهدیه و جاده سلامت مستقر شده‌­اند و تعدادی نیز به سازمان‌­ها، توان‌خواهان بهزیستی و آسیب­ دیدگان از سیل اختصاص یافته است.

 طرح مسکن مهر شهر سمیرم شامل ۱۴۱ واحد است که ۳۶ واحد آن که در شرق سمیرم و ۱۰۵ واحد دیگر در محدوده مرحله اول شهرک آبشار قرار دارد.
پروژه ۳۳۳ واحدی مسکن مهر نیز که ۲ سال قبل تا مرحله پی ریزی پیشرفت داشت، به دلیل کم بودن سهم آورده متقاصیان، انصراف آنها و مشکلات عدیده دیگر به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اداره مسکن و شهرسازی فروخته و واگذار شد.
سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.