محمود رضا برازش روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیماری کرونا همه کشورهای دنیا را آلوده کرده و مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی ادامه داد: کشور ایران نیز از این موضوع مستثنا نبوده و بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات دینی، فرهنگی و هنری تحت تأثیر این ویروس، دستخوش تغییر شده و حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و سایر اماکن مقدس کشور برای زیارت و حضور زائران تعطیل‌ شده است و معلوم نیست عادی‌سازی شرایط چه زمانی محقق شود.

وی گفت: در این راستا نشست هیات مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ابتدای اردیبهشت امسال به صورت ویژه تشکیل و مقرر شد، برنامه جشن شب میلاد حضرت امام رضا (ع)، قدردانی از خادمان داخلی و بین‌المللی فرهنگ رضوی، امراسم پایانی هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و قدردانی از برگزیدگان جشنواره‌های استانی با ملاحظات ویژه و به صورت محدود برگزار شود که مورد موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفت.

برازش افزود: در این راستا امسال برنامه جشن شب میلاد حضرت امام رضا(ع) همانند سال‌های گذشته در مشهد برگزار نخواهد شد و راهکار دیگری برای برگزاری آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر تا پیش از سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) که ۱۳ تیر ماه است شرایط بهداشتی اجازه حضور افراد در یک سالن و برگزاری مراسم را به بنیاد امام رضا (ع) ندهد، با همکاری رسانه ملی و بهره گیری ازفضای مجازی مراسم جشن شب میلاد و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی و برگزیدگان جشنواره های استانی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

وی گفت: اگر شرایط بهداشتی بهتر شد و امکان برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهیا شد، جشن شب میلاد حضرت امام رضا(ع) به صورت محدود در یکی از سالن‌های شهر مشهد برگزار خواهد شد.

برازش افزود: برگزاری همایش‌های فرهنگی و هنری هجدهمین جشنواره امام رضا (ع) در استان‌ها نیز امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت و مانند سال‌های گذشته امکان انتشار فراخوان و شروع برنامه‌ها از اسفند ماه سال گذشته فراهم نشد.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از دریافت نظرات دبیران همایش‌های استانی این جشنواره مقرر شد مراسم هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در استان‌های کشور نیمه دوم سال جاری و پس از پایان ماه صفر آغاز شود و تا انتهای سال ادامه یابد که اطلاعات لازم در این خصوص به زودی در سایت این بنیاد به نشانی shamstoos.ir  منتشر خواهد شد.

وی گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) طی ماه‌های گذشته علاوه بر پیگیری امور مربوط به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تلاش کرده است با استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی برای نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی و فعالیت کرده و از تولید آثار فرهنگی و هنری در این حوزه حمایت کند.

ایام دهه کرامت از اولین روز ماه ذی‌القعده و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا ۱۱ این ماه و سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد، هر سال مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با معرفی برگزیدگان برنامه‌های مختلف آن در مشهد برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که ۱۷ دوره از برگزاری آن می‌گذرد شامل چندین بخش فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی و دانشگاهی است که هر یک از استان‌های کشور مجری برگزاری یکی از همایش‌های مرتبط با این جشنواره هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.