به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سعید اوتارخانی شامگاه پنجشنبه در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در بقعه امامزاده هادی(ع) شهرری برگزار شد به هجمه های برخی کانال های خبری معاند نظام به تخریب سیرت و راه ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام تلاش دارند تا میان مردم و امامزادگان واجب التعظیم فاصله ایجاد کنند تا به این واسطه اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهند.
وی افزود: دشمنان اسلام جهت ایجاد فاصله میان مردم و بقاع تلاش کرده اند تا اماکن دیگری را به مردم معرفی نموده و ظرفیت های دیگری را ایجاد نمایند تا مردم به سمت آنها گرایش پیدا کنند که گاه این امر باعث ایجاد مذهب یا فرقه جدید در جامعه شده است.
اوتارخانی ادامه داد: برای آن که بتوانیم به فرموده مقام معظم رهبری که بر فرهنگی بودن بقاع متبرکه تاکید داشتند عمل کنیم، باید این اماکن مقدس را پناهگاه امنی برای مردم قرار دهیم.
وی با بیان اینکه مردم مومن کشورمان همیشه ارادات خاصی به خاندان ائمه اطهار داشته اند، اظهارداشت: تکریم امامزادگان همیشه وجود و باطن ما را به اهل بیت نزدیک کرده و می تواند مسیر درست را در انحرافات مشخص کند.
وی تصریح کرد: سعادت ما در این دنیا در گرو ولایت اهل بیت است و هر چه در این دنیا داریم نیز از مقام شامخ ائمه اطهار خواهد بود.
دهه کرامت از اول ذی‌القعده ( 24 مردادماه ) همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به سوم مردادماه میلاد امام رضا (ع) ختم می شود که ۲۸ تیرماه مصادف با پنجم ذی القعده نیز «روز تجلیل از امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه» نامگذاری شده است.
شهرستان ری دارای 15 بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
6003/7247
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.