دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه گزارش داد: تاثیرات این داروهای گیاهی برای بیماران کرونایی که به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل به سر می‌برند در حال آزمایش است و در صورت نتایج مثبت این تحقیقات از این گیاهان می‌توان در درمان بیماری کرونا کمک گرفت.

دکتر محسن تفقدی افزود: امید است این داروهای گیاهی بتواند حداکثر کمک را در بهبودی کامل، رشد سرعت درمان و روند کاهش درد و رنج بیماران کرونایی داشته باشد.
وی اضافه کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، تحقیقات مختلفی را در زمینه تشخیص و درمان بیماری کرونا در حال اجرا دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شروع فعالیت‌های پژوهشی در بحث کرونا تاکنون افزون بر ۲۰۰ طرح پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت شده که اکثر آنان مورد داوری قرار گرفته‌اند که برخی از این طرح‌ها برای نجات جان بیماران بدحال و برخی مرتبط با بیماران سرپایی بوده است.
تفقدی سلول درمانی، پلاسما درمانی، هموپرفوزیون و ارزیابی آنتی‌بادی‌ها در خون افراد مختلف جامعه را از جمله طرح‌های پژوهشی در حال اجرای مرتبط با بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش داشتن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

طبق اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا  در کشور به  پنج هزار و ۱۱۸ تن رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.