دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: بیمارستانهای امام رضا(ع)، قائم(عج) و هاشمی نژاد مشهد در قالب کدهای 247 و 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالی بوده و در این چارچوب به بیماران سکته قلبی و مغزی طی مدت هفت روز بطور شبانه روزی خدمات درمانی ارائه می شود.
وی افزود: بدین طریق بیماران دچار سکته قلبی یا مغزی به سرعت توسط اورژانس به این بیمارستانها انتقال یافته و برای پیشگیری از عوارض در صورت نیاز طی زمان 20 دقیقه نسبت به باز کردن رگهای بیماران سکته قلبی و یا مغزی اقدام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: 20 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به دستگاههای تله کاردیولوژی و مانیتورینگ قلبی مجهز شده اند.
وی گفت: بر این اساس با حضور تکنسینهای اورژانس در محل نوار تشخیصی بیماران مشکوک به سکته قلبی و مغزی به مرکز 247 ارسال و در صورت تایید وقوع سکته بطور مستقیم به اتاق عمل انتقل داده می شوند.
دکتر بدیعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پارسال رتبه نخست کشور را در شاخص مدت زمان اعزام بیماران سکته قلبی برای باز کردن رگهای قلبی کسب کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر 9 هزار دانشجو و 23 هزار کارمند بهداشتی و درمانی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.