به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی در دیدار با فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان این‌که ۲۹ فروردین‌ ماه سال ۵۸، یک تولد جدید و جدی برای ارتش بود افزود: امام راحل در این روز مقابل برخورد جریان‌های مارکسیستی، التقاطی و منافقین که می‌خواستند ارتش را منحل کنند، ایستادند و مانع انحلال آن شدند.

وی به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ارتش، بزرگ‌ترین حرکت انقلابی را در فرار شاه انجام داد، شاه که از ژاندارمری و گارد خود ناامید شده بود، ارتش را به میدان آورد تا اهدافش را پیاده کند اما دید در درون ارتش جریان انقلابی وجود دارد که ماندن او در ایران را غیرممکن می‌کند.

وی گفت: ۴۱ سال از فعالیت ارتش انقلابی گذشته و ارتش امروز  پرورش‌ یافته در بستری است که امام راحل آن را به وجود آوردند.

آیت‌الله علم‌الهدی به ید واحد ارتش و سپاه در ابعاد مختلف حمایت از نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز هر چهره و خاصیتی که از نظر پایداری و حمایت از انقلاب از سپاه سراغ می‌گیریم، نظیر آن را در ارتش می‌بینیم و این روحیه در ارتش رو به افزایش است.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه انقلاب اسلامی ادامه داد: هدف از انتشار شایعه شهادت امیر پوردستان در سوریه توسط رژیم صهیونیستی این بود که می‌خواستند روحیه ارتش را تضعیف و قدرتی از خود نشان دهند.

وی گفت: اقدامات ارتش به‌ خصوص در زمینه مقابله با کرونا و ایجاد بیمارستان ۲ هزار تختخوابی با تمام تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی طی ۴۸ ساعت، دنیا را متحیر کرد.

ارتش همیشه در کنار مردم است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش هم در این دیدار گفت: فرمان امام راحل برای نامگذاری روز ارتش، خط بطلانی بر نوای انحلال ارتش از سوی برخی جریان‌ها بود.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان با بیان این‌که نخستین ایستادگی در مقابل دشمن متجاوز در دفاع مقدس از سوی ارتش جمهوری اسلامی صورت گرفت افزود: ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های بسیار داشت.

وی به تدابیر رهبر معظم انقلاب در قوام و رشد نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت شکل‌گرفته بین نیروهای مسلح نشأت‌ گرفته از تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سپهبد شیرازی بود که سبب شد دشمن از خاک مقدس کشور بیرون رانده شود. 

وی به بیان بخشی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: برای اولین بار در کشور توانستیم یک تانک را به‌طور کامل به‌ روزرسانی و ارتقا دهیم همچنین می‌توان به جرأت گفت تجهیزات نیروی هوایی، دریایی و زمینی، داخلی و بومی است.

امیر آذریان افزود: در محرومیت‌زدایی نیز اقدامات خوبی توسط ارتش انجام شده و نشان دادیم همیشه کنار مردم بوده و هستیم بطوریکه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا نیز نیروهای ارتش بسیار خوب درخشیدند و در شمال شرق، اولین بیمارستان منطقه‌ای را ایجاد کردیم و در حال حاضر پنج بیمارستان منطقه‌ای در شمال شرق فعال است.

وی ادامه داد: ۸۵۰ نفر به بیمارستان‌های ارتش مراجعه کردند که تاکنون هیچ فوتی ناشی از کرونا در این بیمارستان‌ها نداشتیم و همه بهبود یافتند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و شوینده، تولید و در شهر توزیع‌ شده است گفت: در ۷۵۰ کیلومتر مرز که در اختیار ارتش است، بدون کاهش نیرو و با حفظ تدابیر ویژه بهداشتی، هیچ فوتی ناشی از کرونا نداشتیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.