آیت‌الله علیرضا اعرافی روز جمعه در آیین رژه خدمت «مدافعان وطن، یاوران سلامت» به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جنب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس شاخص های متعارف نظامی در سال اخیر، قدرت دفاعی و رزمی ملت ایران به عنوان سیزدهمین یا چهاردهمین قدرت دفاعی جهان به شمار آمد.

وی گفت: ملت و نیروهای مسلحی که ۴۰ سال در تحریم، فشار و جنگ بوده اند؛ توانسته اند رتبه های بالای دفاعی را احراز کنند؛ این رتبه های بزرگ دفاعی که دشمنان هم به آن اعتراف کرده اند، جز با همت سربازان، بسیجیان، امیران، سرداران و فرماندهان بزرگ نیروهای مسلح و همه این قوای عظیم مسلح و ارتش سرافراز امکان نداشت.

وی افزود: یادمان باشد، که جمهوری اسلامی ایران به مدد این نیروهای مسلح در عین همه سختی ها، این قله های بلند را فتح کرد؛ اما این را دنیا بداند که این رتبه های بالای دفاعی و صنایع دفاعی و نظامی ما؛ این رتبه ها بر اساس منطق مادی است که رتبه های بالای بین المللی است.

اعرافی با بیان این‌که اگر به چند نکته توجه کنیم، به اعتقاد ما، شما نیروهای مسلح در جهان رتبه نخست را احراز کرده اید، گفت: یکی این است که شما برای آرمان بزرگ در صحنه حضور دارید؛ ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما، اولین وجه ممتاز آنها؛ آرمان های بزرگ، اهداف بلند و مقاصد عالیه اسلامی و الهی است که در دنیا بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: دیگر این‌که ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح ما با فرماندهی فقیهی بزرگ و رهبری عالی‌مقام عمل می کنند و اقدام و عمل شما در مسیر خدا و با فرماندهی نایب امام عصر(عج) است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما بر اساس قوانین اسلام و مقررات فقه و اخلاق اسلامی عمل می کنند و نیز نیروهای مسلح ما فقط شجاع در میدان رزم نیستند، آنها در عین حال در خدمت به مردم یک یار مهربان و دوست فداکار هستند. 

اعرافی گفت: ارتش ما در زلزله، سیل و حوادث گوناگون حضوری در کنار مردم به عنوان یک یار مهربان و فداکار دارد؛ در بلای جهان‌گیر کرونا نیز دیدیم که بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان ما در کنار مردم و دستگاه های مسئول در سراسر کشور عمل کردند.

وی افزود: در استان قم نیز دیدیم که در کنار مسئولان ارجمند و ستاد حوادث؛ نیروهای انتظامی و نظامی، بسیج و نیروها و قرارگاه‌های مردمی حضور داشتند و ارتش عزیز ما حضوری بسیار نقش‌آفرین داشت.

وی گفت: با همت بلند فناوران، رزم‌آوران، سربازان و فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان و دستگاه های مسئول و فرماندهی معظم کل قوا؛ امروز قدرت نظامی ایران، اسطوره های نظامی منطقه را شکسته است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در آب های آزاد دنیا، خلیج فارس و دریای عمان نیروی دریایی مقتدر ما حضور اثرگذار دارد.   

وی گفت: دشمنان اسلام و ایران بدانند که این ارتش سرافراز، سپاه غیور و ملت بزرگ که سرچشمه همه خوبی هاست؛ به فضل خدا متحد و با فرماندهی رهبری در مسیر اقتدار ایران، راه خود را ادامه می دهد.  

وی در بخش دیگر سخنان خود، با تبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: از برگزاری این رژه خدمت و رزمایش آمادگی بیشتر در خدمت به مردم و مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می کنیم.

اعرافی خاطرنشان کرد: به همه ارتشیان، سپاهیان، نیروهای مسلح نظام اسلامی و محور مقاومت باید گفت به فضل الهی در عصر ما، خداوند این دروازه عظیم جهاد در راه خدا به روی امت اسلام گشود.

وی افزود: ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ما، پیشگامان این راه نورانی و گشایندگان دروازه های جهاد و شهادت در راه خدا بوده اند و در روز ۲۹ فروردین روز ارتش، این حضور در عرصه جهاد و خدمت به ملت بزرگ ایران را به شما تبریک می‌گوییم.

این مراسم با حضور بهرام سرمست استاندار قم، امیر سرتیپ «جلالی نسب» فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان‌های قم و گیلان و معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان استان قم در حدفاصل بلوار شهید محمد منتطری (بهار) تا خیابان شبستان با شرکت ادوات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح برگزار شد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند؛ از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیین در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.