سید ابراهیم علوی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید شبکه آب و فاضلاب کاشمر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: از ۲۴ هزار کیلومتر طول شبکه‎های روستایی و ۶ هزار کیلومتر طول شبکه‎های شهری آب این استان حدود ۱۵ هزار کیلومتر فرسوده است که برای تعویض هر کیلومتر ۶ تا هفت میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی ادامه داد: چون امکان تعویض همزمان تمامی شبکه‎های فرسوده را نداریم باید تعویض شبکه‎های فرسوده براساس اولویت و تراکم اتفاقات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سیلاب اخیر ۱۷ شهرستان استان خراسان رضوی درگیر بودند گفت: با پیگیری‎های انجام شده در پایان اسفند سال گذشته تخصیص صددرصدی پروژه‎های صندوق توسعه ملی انجام شد که با توجه به اعتبار اختصاص یافته به استان سه پروژه روستاهای اوندر، زنده جان و گندم بر در شهرستان کاشمر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

علوی افزود: در این شرایط اقتصادی اسفندماه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که باید با دقت و حساسیت هزینه شود.

وی از افزایش بسیار مصرف آب در شهر کاشمر خبر داد و اظهار داشت: در این استان بین ۱۴ تا ۴۲ درصد افزایش مصرف آب داشتیم که بیشترین مصرف مربوط به کاشمر است و این زنگ خطر برای روزهای گرم سال است.

وی گفت: برای رفع مشکلات حوزه صنعت آب و فاضلاب در کشور یکپارچگی خدمات آب و فاضلاب در شهرها و روستاها طراحی شد که از پایان سال گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

علوی افزود: بهره‎گیری از ظرفیت و توان همه سرمایه‎های انسانی با رویکرد شایسته سالاری و جوان گرایی با هماهنگی حوزه‎های ستادی مربوطه، ارتقای کیفی و کمی خدمات آب و فاضلاب در محدوده روستاها و شهرهای زیرپوشش با هم افزایی و مهندسی مجدد منابع و تجهیزات در اختیار و افزایش بهره‎وری و اقتصادی نمودن فعالیت‎ها با استفاده از روش‎های علمی نوین باید در دستور کار مدیران آب و فاضلاب شهرستان‌ها قرار گیرد.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: در این شهرستان مشکلات کمتری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان داریم و اکنون فقط روستای "گندم بر" بخش مرکزی کاشمر با تانکر آبرسانی می‎شود که امیدواریم با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی مشکل شبکه آبرسانی این روستا برطرف شود.

مسلم ساقی افزود: اصلاح شبکه آبرسانی روستایی به دلیل فرسودگی و در راستای مدیریت بهینه مصرف باید مورد توجه قرار گیرد، تاکنون به رغم وجود مشکلات اعتباری در برخی روستاها با استفاده از اعتبار دهیاری‌ها و با مشارکت شوراهای اسلامی بخشی از شبکه آب روستاها اصلاح و ترمیم شده است.

وی ادامه داد: تقویت شبکه آبرسانی شهر کاشمر باعث شد مشکلات نقاط فرسوده نمایان و اصلاح شبکه فرسوده شهری کاشمر مورد توجه بیشتر قرار گیرد، با توجه به وجود ۷۳ هزار مشترک شهرستان باید در تجهیز ۶ حلقه چاه خارج از مدار و معرفی پیمانکار برای این پروژه‎ها تسریع شود.

وی گفت: با توجه به ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان باید اداره کوهسرخ به امور ارتقا یابد که وضعیت جغرافیایی منطقه بویژه سه روستایی که شبکه آبرسانی آنها خارج از تعهد شبکه آب و فاضلاب بوده و برعهده شوراها و دهیاری روستاهاست به ارتقای این اداره و خدمات رسانی بهتر به مردم منطقه کوهسرخ کمک خواهد نمود.

ساقی همچنین خواستار توجه ویژه به تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب شهرستان در سال جاری و تکمیل پروژه‎های نیمه تمام آب و فاضلاب شهرستان شد. 

در این مراسم علیرضا عباسی به عنوان مدیر جدید امور آب و فاضلاب کاشمر معرفی و از خدمات محمد کاظمی رییس قبلی امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قدردانی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.