مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه تا یک هفته مهلت دارند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ضمن ثبت نام در آن نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

امیر دلداری افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند نیز از سوی صنوف مجاز به بازگشایی الزامی است و اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت و وزارت کشور اعلام کرده است.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترک نظارت بر صنوف مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور بازرسان اتاق اصناف مشهد، اتحادیه‌ها، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی از امروز در سطح شهر  آغاز شده است.

وی گفت: به هر واحدی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند مبنی بر ایجاد فاصله یک تا ۲ متر برای ارایه خدمات به مشتری را رعایت نکند، در مرحله اول اخطار داده شده و بعد از دادن مهلت ۷۲ ساعته در صورت تکرار تخلف واحد متخلف پلمب می‌شود.

دلداری افزود: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی تا پایان روز جمعه هفته جاری مهلت دارند بارکد یا گواهی بهداشتی را از سامانه وزارت بهداشت دریافت کنند، پس از پایان مهلت به هر واحدی که فاقد بارکد یا گواهی سلامت باشد و موارد مندرج در پروتکل بهداشتی را رعایت نکند، اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار تخلف، پلمب می‌گردد.

وی ادامه داد: تمامی موارد مربوط به پروتکل بهداشتی برای هر رسته صنفی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است و واحدها ملزم به رعایت آن هستند.

وی با اشاره به برخورداری عمده واحدهای صنفی مشهد از دستگاه کارتخوان گفت: کشیدن کارت از دستگاه برای پرداخت هزینه خرید کالا یا دریافت خدمات، باید از سوی مشتری انجام شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: از ابتدا تا ۲۲ فروردین ۸۰۰ واحد صنفی در این شهر به دلیل عمل نکردن به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی واحد، پلمب شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی در مشهد به خاطر برخورداری از نیروهای بازرس با هیچ کمبودی مواجه نیستند و رسیدگی و ظرفیت لازم برای نظارت بر تخلفات در کل شهر وجود دارد.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های غذاخوری، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست‌فودها، گرمابه‌ها، مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های  مراسم، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.