علی ارشدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صنوف بسیاری در استان،برای مبارزه با کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون از بازگشایی صنف شان خودداری کرده اند.

وی افزود: تلاش اتاق اصناف بر این است که مزد همکاری و خانه نشینی این اصناف و بازاریان را بدون کم و کاست پیگیری کند و از دولت بخواهد تا به موازات ایام تعطیلی و خانه نشینی واحدهای صنفی مطالبه آن ها پرداخت و جبران شود.

رئیس اتاق اصناف یاسوج تصریح کرد: صنوفی که در فهرست بازگشایی عنوان نشده‌اند و تمایل به بازگشایی واحد صنفی خود دارند باید از ساعت صفر جمعه ۲۲ فروردین به مدت یک هفته برای ثبت نام و اعلام آمادگی بازگشایی واحد صنفی خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

ارشدی ابراز داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی هر رسته صنفی در سایت مرکز محیط کار آورده شده است و پس از آغاز مجدد فعالیت واحدهای صنفی تشدید بازار با گشت مشترک بازرسان بازرسی و نظارت براصناف، بازرسان بهداشت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی از واحدهای صنفی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: در صورت ثبت نام نکردن اصناف در سایت ابلاغی وزارت بهداشت، فعالیت و محل کاری واحد صنفی متوقف و تعطیل می شود.

اصناف میوه فروشان ، خواربار فروشان ،قصابان و مرغ فروشان، ونانوایی ها در اجرای گام دوم مبارزه با ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی به مردم استان خدماترسانی می کردند.

 شمار مبتلایان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۰ بیمار رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده است که از روز گذشته تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا بهویروس کرونا در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.

روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.