مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت این دانه روغنی به ۲۸۰ هکتار رسید که در اراضی دشت‌های کاریز و بخش میان ولایت این شهرستان کشت شده است.

محمد میری افزود: تایباد به لحاظ کشت محصول کلزا یکی از مناطق پیشروی خراسان رضوی است به طوری که ۱۰۰ درصد این محصول در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری و در راستای حمایت از کشاورزان کلزا کار افزون بر ۳۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در بین آنها توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: استفاده از مزارع محصول کلزا برای تولید عسل، افزایش درآمد کشاورز در واحد سطح، کاهش وابستگی به واردات روغن و تناوب زراعی کلزا با غلات از مهمترین مزایای کشت این محصول است که با استقبال خوب کشاورزان این شهرستان مرزی روبه رو شده است.

میری افزود: در سال گذشته ۱۱۵ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد و میانگین تولید این محصول در اراضی مستعد در هر هکتار افزون بر دو تن است.

وی ادامه داد: برداشت این محصول در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۵۶۰ تن دانه روغنی کلزا در تایباد برداشت شود.

شهرستان تایباد ۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی تولید می کند و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.