مدیر امور منابع آب مشهد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد چاههای غیر مجاز در این محدوده در ابتدای سال ۹۷ در بخش‌های شرب، صنعت  و کشاورزی دو هزار و ۷۰۰ حلقه چاه بوده است که نیمی از آنها پر و مسدود شده است.
محمد برزویی افزود: در این مدت ۴۰۰ حلقه چاه جدید غیرمجاز نیز در محدوده امور منابع آب مشهد شناسایی شده است که بیشتر چاههای غیر مجاز در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
وی تعداد چاههای مجاز شناسایی شده در محدود امور منابع آب مشهد را چهار هزار و ۹۰۰ حلقه در بخش‌های شرب، صنعت  و کشاورزی عنوان کرد.
او با اشاره به رشد ۶۸ درصدی عملیات انسداد چاههای غیر مجاز در محدوده امور منابع آب مشهد از ابتدای امسال  تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: امسال ۸۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده مشهد پر و  مسدود شده است که  این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۷۷ مورد بوده است.
برزویی  خاطر نشان کرد: در این مدت ۳۸ میلیون متر مکعب آب ناشی از پر و مسدود شدن چاههای غیر مجاز در محدوده امور منابع آب مشهد صرفه جویی شده و از بهره‌برداری غیر مجاز آن جلوگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش  ۸۹ درصدی دارد. 
وی با اشاره به مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان‌ها، همکاری دادستان‌ها و نیروهای انتظامی در راستای حفاظت از منابع آبی گفت: امسال چهار هزار و ۷۷۰  بازدید توسط گروههای کنترل و نظارت از منابع آبی امور مشهد به عمل آمده است و در این راستا  ۲۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است.
تعداد کل چاههای غیر مجاز شناسایی شده دراستان خراسان رضوی هفت هزار حلقه چاه است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.