محمدرضا کلائی عصر چهارشنبه در این پست نوشت: امروز هوا آنقدر مساعد و دلچسب بود که یک سیزده بِه‌در به یادماندنی را پشت سر بگذاریم اما وجود کرونا باعث شد از نعمت رفتن به دامن طبیعت و دور هم بودن محروم شویم.

وی افزود: البته می‌توانستیم بی توجه به جان خود، عزیزانمان و حقوق همدیگر از خانه‌ها بیرون برویم و سیر صعودی کرونا را به جریان بیندازیم اما همه نشان دادند که شکست دادن کرونا اولویت اولشان است و باید یک تشکر بزرگ و صمیمانه از همه شهروندان دوست داشتنی داشته باشم که امروز سنگ تمام گذاشتند و برای عبور از این بحران با خانه نشینی و پرهیز از بیرون رفتن در یکی از روزهای سنتی تقویم‌ یک روز ماندگار را رقم زدند.

وی ادامه داد: برای امروز یک سورپرایز کوچک طراحی کرده بودیم که نظیرش را تا امروز در مشهد نداشتیم و سعی کردیم با روانه کردن ۶٠ گروه شادی به محلات پرجمعیت شهر، سختی خانه نشینی روز طبیعت را کمتر و فضای خانه‌ها را شادتر کنیم.

شهردار مشهد گفت: امیدوارم این گروه‌ها که موسیقی سنتی نواختند، موسیقی شاد پخش کردند و استندآپ کمدی اجرا کردند، حالتان را کمی بهتر کرده باشد.

برای جلوگیری از کسالت و حفظ نشاط شهروندان در این روز، ویژه برنامه "نوروز را با من بخوان" با همکاری سازمان آتش‌نشانی و شهرداری‌های مناطق سیزده‌گانه مشهد اجرا شد تا شهروندان را به ماندن در منازل در روز طبیعت ترغیب کند.

در این برنامه گروه‌های سرود و موسیقی و استندآپ کمدی در بیش از ۶۰ نطقه پر تراکم و آپارتمان‌نشین برنامه اجرا کردند و شهروندان از پشت پنجره خانه‌های خود نظاره‌گر این برنامه بودند.

پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز پیش از این اعلام کرد: حرکت خودروها از ساعت پنج بامداد تا ساعت ۲۴ روز سیزدهم فروردین ماه از در خانه برای شهروندان در سراسر این استان ممنوع است.

بر این اساس نه تنها خودروهای شهروندان متخلف از این ابلاغ قانونی مدت یک ماه توقیف می‌شود بلکه رانندگان آنها نیز محکوم به پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی می‌شوند.

تمامی بوستان‌های شهر مشهد نیز امروز تعطیل بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.