حسین سنجرانی روز جمعه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از سوی دولت و وزارت کشور ابلاغ شده یک ضرورت برای شکست بیماری کرونا و جلوگیری از تبعات شیوع این بیماری در جامعه است که موفقیت آن با همکاری مردم میسر است.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز محدودیت‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خواف از حدود یک ماه گذشته آغاز شده بود که با اعلام این طرح طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی محدودیتها در این زمینه با قوت بیشتر استمرار می یابد.

وی گفت: با اجرای این طرح علاوه بر ۶ ایستگاه تب سنجی که با حضور دست اندرکاران ذیربط از هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و فرماندهی انتظامی در مبادی ورودی خواف پایش سلامت افراد را انجام می‌دهند یک تیم بازرسی در سه راهی نشتیفان که محل تلاقی راه‌های شهرستان‌های خواف، قاین و تایباد است، به صورت سه نوبته مستقر شده است.

سنجرانی افزود: در اجرای طرح یاد شده افراد غیربومی حق ورود به شهر خواف را ندارند و ورود به داخل شهر براساس پلاک بومی، کارت ملی و شناسایی کنترل می‌شود و تردد برای مسافران عبوری از طریق جاده کمربندی  این شهر میسر است.

وی ادامه داد: همکاری مردم خواف در پیشگیری از شیوع کرونا و ماندگاری آنان در منزل، تعطیلی داوطلبانه واحدهای کسب و تولید، نمازهای جمعه و جماعت، اجرای پویش‌های در خانه بمانیم  و همکاری در ضد عفونی معابر شهری و روستایی با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دست اندکاران مطلوب بوده و با تعطیلی طرحهای ساخت و ساز در شرکتهای معدنی سنگان فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر تعطیل شده و تردد شاغلان بخش‌های صنعتی که غیربومی و از شهرهای دیگر و همجوار به این شهرستان وارد می‌شدند متوقف شده و محدودیتهایی در تردد کامیون‌های حمل کالا به معادن سنگان ایجاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با استمرار همکاری مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیماری کرونا در کشور ریشه کن شود.

سنجرانی گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مکمل فعالیت‌های پیشگیرانه در مقابله با بیماری کروناست که با هم افزایی بخش‌های مختلف و کاهش ترددها به نتیجه می رسد.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.