در اطلاعیه استانداری خراسان رضوی آمده‌: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماسها، برپا نشدن اجتماعات و حذف رفت و آمدهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود. در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، زمان اجرای این طرح تمدید نیز خواهد شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده‌: بر این اساس در دوره اجرای طرح، صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و نیز بیمه‌نامه خودروی شهروندان صورت می‌پذیرد.
همچنین خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود اما این دسته از شهروندان در طول مسیر اجازه ورود به دیگر شهرها را نداشته و از کنارگذرها عبور خواهند کرد.

مدارس و دانشگاهها نیز تا پایان زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل خواهند بود. پارکها، بوستانهای، تفرجگاهها، مراکز تفریحی، استخرها و دیگر اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند نیز بسته و غیرفعال هستند. 
اصناف و مشاغل مشمول مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هم در قالب گروه‌بندی سه گانه شامل گروهی که باید کاملا فعال باشند، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که فعالیتشان بر اساس اقتضا و شرایط محلی می‌تواند مجاز باشد، فعالیت خواهند داشت. 
ادارات دولتی نیز برابر بخشنامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری به صورت نوبت‌بندی خدمات رسانی خواهند داشت.

همچنین برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است.

حرکت خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت مشمول این ممنوعیت نیست.
محدودیت حداکثری در جابه‌جایی مسافران با هواپیما، قطار و اتوبوسهای بین شهری هم ضمن اجرای کامل پروتکلهای بهداشتی صورت می‌گیرد.
در ادامه این اطلاعیه آمده‌: طرح کنترلهای بهداشتی در مبادی خروجی شهرها با تشخیص وزارت بهداشت و با مشارکت بسیج، جمعیت هلال احمر و دیگر دوایر ذیربط در نقاط مورد نظر اجرا می‌شود.
ممنوعیتهای تعیین شده شامل کارکنان دستگاههای دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌شود لذا "گروههای تشخیص" مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور اجازه رفت و آمد  این دسته از کارمندان اقدام می‌کنند. 
همچنین به منظور تضمین اجرای "طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا" خودروهای افراد متخلف از مقررات به مدت یک ماه با اخذ تمامی هزینه‌های جانبی توقیف می‌شوند. همچنین جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.
"کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا" مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه‌های بعدی جزییات و نکات مورد تاکید را مستمرا به اطلاع عموم مردم ایران می‌رساند. همچنین این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادات است.

این اطلاعیه رسمی افزود: برای اطلاع عموم، کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداریها و فرمانداریها مسئول پیگیری فرایند اجرای "طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا" بوده و به صورت روزانه ضمن رصد شرایط نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام می‌کند.

تاکنون با افزوده شدن ۱۰۶ مبتلای جدید، تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است. تعداد جانباختگان این بیماری ویروسی همه‌گیر نیز در خراسان رضوی که آزمایش آنها بطور قطعی مثبت بوده تاکنون ۱۷۳ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.