مرادعلی تاتار روز دوشنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت بهداشت فردی و عمومی و توجه به توصیه های مکرر پزشکان و پیگیری اخبار مربوط به کرونا از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و منابع خبری رسمی و موثق مهم ترین وظیفه فرد فرد ایرانیان در زمان کنونی است.

وی با بیان اینکه همه باید در تامین سلامت یکدیگر سهیم باشیم و بتوانیم در این بحران موثر عمل کنیم تا به سلامت آن را پشت سر بگذاریم، اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها برای ارتقای سطح آگاهی های عمومی و رعایت بهداشت در زمان حال بسیار مهم است و از مردم نیز می خواهیم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و در این راه فعالان فضای مجازی نیز می توانند از این ظرفیت بزرگ برای ارایه آموزش های اصولی و درست به افراد برای مقابله با بحران کرونا و افزایش  سظح آگاهی مردم کمک کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در این شهرستان مرزی مردم تاکنون همراهی بسیار خوبی داشته اند، بازارچه شاه عباسی به عنوان محلی برای خرید کالاهای غیرضروری مردم تعطیل شده و بسیاری از اصناف از جمله هتلداران، رستوران ها و غذاخوری ها، آژانس های مسافری، آرایشگاه ها ی زنانه و مردانه و برخی صنف های غیرضرور به صورت خودجوش و داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده اند.

تاتار ادامه داد: ساعات اداری کاهش یافته و از ظرفیت ۲۵ درصد کارمندان در ادارات استفاده می شود و همچنین بانوان شاغل کارمند در تمامی دستگاه های اداری نیز دورکار شده اند و آموزشگاه ها نیز تعطیل شده اند که این خود می تواند در کنترل بحران کرونا و ماندن مردم در منزل تاثیرگذار باشد کما اینکه تاکنون وضعیت شهرستان سفید بوده و مورد مشکوک ابتلا به کرونا در این شهرستان نداشته ایم و این مرهون همراهی مردم است.

فرماندار قصرشیرین گفت: پویش های در خانه بمانیم و پیوستن به آن و فعال شدن فضای مجازی محلی برای تشویق و ترغیب مردم جهت ماندن در منزل، گندزدایی و ضدعفونی خیابان ها و معابر و مکان های عمومی توسط شهرداری و نیروهای سپاه و غربالگری در ورودی شهرستان توسط تیم های بهداشتی جمعیت هلال احمر، بهداشت و درمان، شهرداری و راهداری و همچنین کنترل وضعیت بهداشتی ورودی مرز پرویزخان که البته از شب گذشته تا ۴۸ ساعت تعطیل شده از سوی اقلیم کردستان عراق و کنترل ورودی های شهرستان از سمت سرپل ذهاب و گیلانغرب خود از مواردی است که با همراهی مردم و مسوولان حاصل شده و در این موفقیت تک تک افراد سهیم بوده اند.

وی ادامه داد: سفر غیر بومی ها به قصرشیرین ممنوع شده و هم وطنان عزیزمان دقت داشته باشند که اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست و هیچ خدماتی نیز به آن ها در قصرشیرین ارایه نمی شود از این رو خواهشمندیم برای حفظ جان خود و خانواده های خود در منازل و شهر خود بمانند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰۲ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار ۷۲۹ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۳۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.