رسول راشکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در مبادی ورودی استان با برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت شهروندان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: ۱۸ نفر از افراد غربالگری شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز بهداشتی ارجاع داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۸۶ نفر نیز از اتباع بیگانه که از شهرهای مختلف ایران  برای عزیمت به کشورشان به این استان وارد شده‌اند در ورودی شهرستان‌ها پس از پایش سلامت و غربالگری از خدمات آموزشی در خصوص نحوه پیشگیری از ویروس کرونا و آموزش‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ۳۳۰ نفر نیروی داوطلب به همراه ۶۲ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان کار پایش مسافران را در هفت شهرستان زاهدان، نیمروز، هامون، کنارک، چابهار، سیب و سوران، نیکشهر و مهرستان بر عهده داردند.

 براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.