به عبارت بهتر روی دیگر این سکه سیاه، رجعت‌های خوب به تاریخ گذشته و نیز ارایه خلاقیت‌های ناشی از "در خانه ماندن" است.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری کرونا امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

یک شهروند اهل تربت‌حیدریه در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: هر چند فرزند من از بازی‌های خانگی که در قدیم با برادران و خواهرانم انجام می‌دادیم بی‌خبر است اما اینک به برکت در خانه ماندن، فرصتی پیش آمده تا خاطرات گذشته را برایش مرور کنم.
مرتضی عالی احمدی افزود: مثلا "هپ هپ" و "گل یا پوچ" بازی‌های خانگی ساده‌ای هستند که هم سرگرم کننده اند و هم برای انجام آنها به ابزار خاصی نیاز نیست. 
شهروند دیگری با بیان اینکه به همراه خانواده برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم به پویش "در خانه می مانیم" ملحق شده‌ایم گفت: احساس می‌کنم این رویه دارد آرام‌آرام به یک فرهنگ رفتاری تبدیل می شود.
حسن فاطمی افزود: این شرایط مصداق ضرب‌المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" است که به برکت خانه نشینی و سفر نرفتن داریم دوباره باز می‌گردیم به همان شیوه‌های زندگی کهن پارسی و بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی.
وی ادامه داد: به طور مثال در قدیم خبری از سالن ورزشی و کلاس بدنسازی نبود و اینک که باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند پسرم برای اینکه از تمریناتش عقب نماند در خانه ورزش می‌کند.

شهروند دیگری نیز با بیان اینکه در خانه ‌مانده‌ایم تا سلامت خود، خانواده و هموطنان عزیزمان را حفظ کنیم و به مسافرت هم نرفتیم تا به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنیم گفت: در عین حال به برکت فناوری موجود در گوشی‌های موبایل و اینترنت رایگان دولتی، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی را در فضای مجازی انجام می‌دهیم.
سوسن بایگی افزود: شبها به شیوه تصویری با بستگان و آشنایان دور و نزدیک ارتباط می گیریم و ضمن آنکه از حال و روز هم با خبر می‌شویم، تجربیات و اطلاعات خود را نیز در مواجهه با کرونا در اختیار یکدیگر می‌گذاریم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.