مهدی قدیمی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ذخایر خونی و انتشار ویروس کرونا، گفت: داوطلبان اهدای خون ضمن پرهیز از رفتارهای غیر بهداشتی باید از سلامت عمومی جسمانی و روانی برخوردار باشند.

وی در خصوص شرایط عمومی اهدای خون، گفت: باید وزن افراد بیش از ۵۰ کیلوگرم و سن آنها بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد. همچنین مردم باید به فواصل اهدای خون حداقل بمدت ۸ هفته و تعداد نوبت مجاز اهدای خون توجه داشته باشند، این نوبت مجاز ۳ بار برای بانوان و ۴ بار برای آقایان در سال است.

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: داوطلبان اهدای خون، در مراجعه به پایگاه‌ها حتماً کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به پایگاه‌های فعال اهدای خون مشهد در ایام نوروز ۹۹، اظهار کرد: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در خیابان دانشگاه روبروی خیابان کفایی، پایگاه اهدای خون شهید سپهبد سلیمانی (میلاد) واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و۴، پایگاه اهدای خون مهر واقع در بلوار ابوطالب نبش ابوطالب ۳۳ از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین به فعالیت می‌پردازند.

قدیمی بیان کرد: لازم به ذکر است تمامی این پایگاه‌ها در روز ۲۹ اسفند تنها در شیفت صبح فعال هستند. همچنین روز اول و سیزدهم فروردین پایگاه‌ها تعطیل و در سایر ایام نوروز نیز از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۳۰ فعال خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.