به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: بیشتر افزایش‌ مبتلایان به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی مربوط به مسافرانی است که به مشهد آمده اند و یا مشهدی‌هایی است که از سفر برگشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد آحاد جامعه ممکن است مبتلا به ویروس کرونا بوده اما بی‌علامت باشند و اگر رفتار نادرست در ترددهای پرتکرار شکسته نشود وضعیت، قرمزتر و نگران‌کننده‌تر از قبل خواهد شد.

مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهمترین رکن در کنترل و درمان بیماری کرونا شکستن چرخه انتقال این ویروس و بهترین راه آن در خانه نشستن و عدم ارتباطات حضوری و فیزیکی مردمی است از این رو در این شرایط سخت از مردم تقاضا داریم ضمن پرهیز از تردد غیرضروری و همچنین لغو سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی حداقل به مدت دو هفته همکاری کنند تا این وضعیت پایان یابد.

رحیمی افزود: در آستانه شب چهارشنبه پایان سال از مردم می‌خواهیم که در این شب از هر گونه تجمع خودداری کنند تا مشکلاتمان با وجود کمبود امکانات درمانی افزون‌تر از گذشته نشود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اضافه شدن ۱۴۳ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.