دکتر محمد افکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هفت تن از بیماران بستری در بیمارستان سجادیه تربت‌جام فوت کرده‌اند که ابتلای پنج تن از آنان به کرونا قطعی بوده و ابتلای یک تن دیگر منفی اعلام شده و برای مشخص شدن ابتلای یک تن دیگر منتظر جواب نهایی آزمایشها هستیم.

وی با بیان اینکه جواب آزمایش ۲۴ نفر از موارد مشکوک به ابتلای به کرونا در این شهرستان منفی اعلام شده است ادامه داد: ۳۲ نفر از بیماران نیز تاکنون از بیمارستان مرخص شده و در منازل خود قرنطینه و تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان سجادیه این شهر بستری شدند و در حال حاضر ۱۶ بیمار مشکوک به این ویروس در بخش عفونی این مرکز درمانی بستری هستند.

افکار افزود: دیر رسیدن جواب آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا از مهمترین مشکلات پیش روی مبارزه با این بیماری است و در حال حاضر منتظر جواب نهایی ۳۲ نمونه آزمایشگاهی هستیم.

وی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و ادامه داد: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته باشند و به آن عمل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام گفت: هم اکنون کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و انواع ضدعفونی کننده ها در این شهرستان مشهود است.

افکار افزود: سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش در این شهرستان با افزون بر ۱۹۵ تخت مجهز برای پذیرش مبتلایان به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

براساس آخرین آمار رسمی با اضافه شدن ۱۴۳ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسید که ۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۵ اسفند ماه جاری دو هزار و  ۹۱۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند و در این مدت تاکنون هزار و ۸۵۱ نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 

هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا  در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۴۲ تن بوده است.

شهرستان تربت‌جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.