عباس اخگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از 800 داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارد که حدود 600 واحد از آنها در شهر مشهد است.
وی اظهار داشت: اقتصاد داروخانه ها وابسته به گردش مالی آنهاست و اگر مطالبات آنها پرداخت نشود در تامین دارو دچار مشکل خواهند شد.
وی گفت: کمبودهای دارویی تحت کنترل و مدیریت است و گزارش این کمبودها از طریق سامانه 190 دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین اخذ اطلاعات از بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان به طور مستمر رصد و پیگیری می شود.
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی نیز گفت: پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی شرکت های بیمه با تاخیر پنج تا 6 ماهه روبروست.
محمدرضا افخمی افزود: بیمه تامین اجتماعی 6 ماه است که مطالبات داروخانه های خراسان رضوی را پرداخت نکرده و تاخیر پرداخت بیمه سلامت نیز حدود پنج ماه است.
وی بدون اشاره به رقم مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر اظهار داشت: در هفته های اخیر مطالبات 2 ماه داروخانه ها توسط شرکت های بیمه پرداخت شده اما داروخانه همیشه با مشکلات پرداختی از سوی بیمه ها روبرو هستند.
وی همچنین گفت: گران شدن انواع دارو طی ماههای اخیر صحت ندارد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می شود.
هم اکنون حدود 80 درصد از جمعیت 6 میلیون نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش این دانشگاه است و بقیه از طریق دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام خدمات رسانی می شوند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.