داوود خوش شکن روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۴۵۰ نفر به بیمارستان موسی بن جعفر (ع) قوچان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۰ نفر با معاینه، توصیه و درمان پزشکی مرخص و ۱۵۰ نفر به خدمات پاراکلینیکی نیاز داشتند.

وی ادامه داد: ۱۰۷ بیمار پس از دریافت خدمات پاراکلینیکی مرخص شده و ۴۳ نفر از بیماران در بیمارستان بستری شدند که پس از درمان ۳۱ نفر آنان پس از بهبودی مرخص شده و در حال حاضر ۱۰ نفر مبتلا به بیمار حاد تنفسی در این بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۳۱ بیمار مشکوک در قوچان نمونه‌گیری انجام‌شده است گفت: چهار نفر از این تعداد مبتلا به ویروس کرونا بودند که سه نفر آن‌ها بهبودیافته و مرخص شده‌ و یک نفر جان خود را از دست‌ داده است.

خوش شکن افزود: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری نیست و فقط یک مورد فوت زن ۸۴ ساله باسابقه سکته مغزی و بیماری قلبی داشته‌ایم که هنوز نتیجه آزمایش وی اعلام‌ نشده اما تمهیدات تدفین وی نیز همچون بیماران مبتلا به کرونا انجام‌ شده است.

وی از خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته مراکز بهداشتی این شهرستان خبر داد و گفت: یک بخش بیمارستان موسی بن جعفر (ع) با ۱۵ تخت به بیماران حاد تنفسی اختصاص یافته و به‌صورت قرنطینه است که در صورت افزایش تعداد بیماران تا ۵۰ تخت دیگر در سالن این بخش تعبیه می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ۱۰۰ تخت در ساختمان این بیمارستان پیش‌بینی شده و در صورت رسیدن به وضعیت بحرانی فضاهایی در خارج بیمارستان نیز در نظر گرفته‌ شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان اینکه قدردان نیکوکارانی که به فکر سلامت مردم در این بحران هستند خواهیم بود افزود: بهترین روش خدمت خیرخواهانه به مردم این است که توزیع اقلام با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان انجام شود زیرا این شبکه به‌ خوبی کانون‌های آلوده را می‌شناسد و می‌تواند به‌ خوبی اقلام مورد نیاز را به دست افراد برساند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.