مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان بهزیستی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا در استان گفت: بر این اساس، تمامی بخشنامه ها و نکات بهداشتی به مراکز تحت پوشش اعم از شیرخوارگاه، مراکز نگهداری کودکان مراکز روزانه و شبانه روزی نگهداری از معلولان، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و سایر مراکز ابلاغ شده است. 

محمد محمدی قیداری افزود نظافت و شستشوی سطوح با مواد ضد عفونی کننده، روزانه و در هر شیفت انجام شده و ضمن برخورداری اتاق های اقامتی از تهویه مناسب روزانه حداقل ۲ بار نسبت به پاکسازی هوای اتاق ها (ورود و خروج عادی هوا) اقدام می شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه بسیاری از گروه های آسیب پذیر نیز تحت پوشش مراکز شبانه روزی بهزیستی استان هستند و اقدامات متعددی در این خصوص انجام شده است.

محمدی گفت: علاوه بر لغو ملاقات های عمومی در این مراکز یک اتاق قرنطینه با ۲ تخت فراهم شده که در صورت مشاهده موارد مشکوک این افراد تا انجام آزمایش های لازم در این محل نگهداری شوند و علاوه بر آن حضور پزشک و پرستار نیز در این مراکز اجباری شده است.

وی اظهار داشت: برای انجام اقدامات پیشگیرانه جدی از سوی معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی طی هفته گذشته به ازای هر نفر تحت پوشش مراکز شبانه روزی مبلغ ۳۰۰  هزار ریال به منظور پیشگیری از بیماری کرونا جهت تهیه مواد بهداشتی و ضد عفونی پرداخت شده که این کار همچنان در حال انجام است.

محمدی افزود: سازمان بهزیستی با راهبرد هدفمند و متمرکز و از زمان بروز بیماری کووید ۱۹، اقدامات دیگری نظیر توزیع جزوات آموزشی را سرلوحه برنامه کاری خود قرار داده و در بهزیستی استان نیز این کار توسط پزشک که مسؤول آموزش کارکنان و مرکز تحت نظارت است، طی حضور در جلسات بهداشت و درمان نسبت به انتقال تجارب و آموزش های لازم اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: ستاد پیشگیری بیماری کرونا در سطح استان، شهرستان ها و تشکیل جلسات مستمر نسبت به آموزش پرستاران و اجرای دستورالعمل ابلاغی در ارتباط با کاهش تجمع و توزیع اقلام بهداشتی اقدامات موثری را انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این کمیته استانی برتمامی موارد اعلام شده از سوی کمیته پیشگیری بهزیستی کشور را تا مهار بیماری انجام می دهد و تاکنون هیچ گونه مورد مشکوک و یا مثبت از مراکز شبانه روزی تحت پوشش گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز روزانه آموزشی توانبخشی و مهدهای کودک های تحت نظارت کمیته استانی نیز بر مبنای مصوبات کشوری و همزمان با تعطیلات مدارس و سایر مراکز تجمعی نیز اقدام کرده است.

گفتنی است ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تا کنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.

 بر اساس اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به ۹۷۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده و همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.