دکتر علی افکار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو گروه در پلیس راه جاده خواف به رشتخوار و سه راهی نشتیفان استقرار یافته‌اند.

وی ادامه داد: هر یک از گروه‌های یاد شده شامل یکی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان، یک امدادگر از هلال احمر و یک مامور انتظامی و مجهز به تب سنج لیزری، لباس حفاظت فردی و برخی تجهیزات دیگر هستند.

وی گفت: مسافران و افراد در حال تردد در جاده‌های شهرستان خواف توسط این گروه‌ها تحت معاینات اولیه و تب سنجی قرار می‌گیرند و افراد مشکوک به بیماری تنفسی به صورت دقیق بررسی شده و در صورت نیاز به بیمارستان انتقال می‌یابند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خواف افزود: کنترل مسافران ورودی و خروجی نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دارد.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایش چهار بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان خواف منفی اعلام شد و هیچ فوتی ناشی از این بیماری در این شهرستان گزارش نشده است.

وی گفت: ۲۴ تخت با تجهیزات کامل در بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان خواف برای درمان بیماران مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا اختصاص یافته است.

دکتر افکار، دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان خواف برای پیشگیری از بیماری کرونا را شامل اطلاع رسانی گسترده در زمینه  شناخت شیوه های انتقال و پیشگیری بیماری از طریق فضای مجازی، تریبون‌های نماز جماعت، ارائه آموزش‌های محیطی از طریق کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت زیرپوشش، پیش‌بینی تمهیدات لازم از جمله آماده‌سازی مکان مجهز برای بستری و انجام اقدامات درمانی برای موارد مشکوک، تشدید بازدیدهای کارشناسان بهداشت از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ذکر کرد.

وی از مردم این شهرستان خواست ضمن پرهیز از توجه و دامن زدن به شایعات در باره بیماری کرونا، اخبار صحیح را از منابع موثق دریافت کنند و با رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه مانند پرهیز از روبوسی، دست دادن و استفاده از ماسک در مواقع لزوم و همچنین ضد عفونی کردن دست‌ها و لوازم در کنترل این بیماری سهیم باشند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۳۶ نفر از شهروندان استان خراسان رضوی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بوده‌اند برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته‌ و از این میان ۲۵ نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.