دکتر جواد باذلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افرادی که در رابطه با بیماری حاد تنفسی در بیمارستان بهلول گناباد بستری شده اند علائم تنفسی و شبه کرونا دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم مراقبت بیشتر از این بیماران با حساسیت بیشتری مورد بررسی و درمان قرار گرفتند و طی چند روز گذشته تعدادی از این بیماران از بیمارستان ترخیص شده اند و تاکنون مورد مثبت کرونا در جمعیت تحت پوشش خدمات این دانشگاه در شهرستانهای گناباد و بجستان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به مثبت اعلام شدن تست کرونا در برخی شهرها و استانهای همجوار شهرستانهای گناباد و بجستان احتمال ورود ویروس کرونا به شهرستانهای یاد شده افزایش یافته است و شهروندان ضمن رعایت مراقبتهای بهداشتی و پیشگیرانه تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دو بخش با ظرفیت ۶۰ تخت و ۶ تخت مراقبتهای ویژه (آی. سی. یو) در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بدین منظور پیش بینی شده است و تجهیزات بهداشتی لازم شامل ماسک و ژل ضدعفونی هم برای پیشگیری به میزان لازم خریداری و ذخیره شده است تا در مواقع لزوم توزیع شود.

مسوول بخش ایزوله بیماران تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه هم اکنون زمان پیک بیماری آنفلوآنزاست و برخی علائم این بیماری مشابه بیماری کروناست نمونه های مشکوک علائم بیماری کرونا برای تشخیص بیشتر به تهران ارسال می شود و تاکنون نمونه مثبتی از ابتلای به کرونا در این بیمارستان گزارش نشده است.

دکتر فرنوش شریفی گفت: این بیماران در صورت نداشتن علائم بیماری کرونا بعد از بستری و درمان در بیمارستان برای مدتی در منزل به صورت جدا از سایر افراد خانواده مراحل درمانی خود را طی می کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون نتیجه آزمایش ابتلای ۱۹ نفر به سندروم حاد تنفسی در خراسان رضوی مثبت شده که یک نفر از آنها فوت کرده است.

از مجموع این ۱۹ نفر، هفت نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شبکه های بهداشت زیر مجموعه آن، ۹ نفر در نیشابور و سه نفر در سبزوار هستند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌ اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیر ضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.  

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت‌الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی است. 

۱۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.