سعید میرسعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات پایانه مسافربری امام رضا (ع) در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: دستورالعمل‌های اجرایی در خصوص کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با اماکن عمومی مرتبط هستند، ابلاغ شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان پایانه مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری شهر مشهد نیز اقدامات ویژه‌ای در این خصوص عملیاتی کرده‌اند، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهر مشهد و با توجه به حساسیت‌هایی که پایانه‌های مسافربری همچون امام رضا (ع)، معراج، پایانه راه ابریشم و همچنین سه ایستگاه سوار میثاق، کلات و حافظ دارند، اقدامات ویژه‌ای برای پیشگیری از این بیماری در این مکان‌ها لحاظ شده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش به افرادی که در مجموعه پایانه‌های مسافربری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: آموزش‌های لازم جهت پیشگیری و کنترل بیماری به حدود ۲۳۰ نیروهای پیمانکار ارائه شد، این خدمات شامل خدمات فنی و تأسیسات، فضای سبز، خدمات عمومی و همچنین نظافت می‌شود.

میرسعیدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی تحت نظارت اداره بهداشت شهرداری مشهد، ابراز کرد: با توجه به اینکه روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار مسافر توسط ناوگان مسافربری به مشهد رفت و آمد می‌کنند و همچنین این عدد در ایام نوروز به ۹۰ هزار نفر خواهد رسید، لذا یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه، ارائه خدمات مستمر و ۲۴ ساعته برای گندزدایی و استریلیزه کردن سرویس‌های بهداشتی بود.

معاون فنی و اجرایی سازمان پایانه مسافربری شهرداری مشهد در خصوص استریلیزه کردن مکان‌های عمومی و نیمکت‌ها، تصریح کرد: تمامی سالن‌ها و ساختمان‌های مورد استفاده مسافرین و امکانات موجود در این ساختمان‌ها و همچنین سرویس‌های بهداشتی با حضور اکیپ مخصوص گندزدایی و ضدعفونی می‌شود این اقدام به‌صورت شبانه روزی و طی یک برنامه زمانبندی شده مداوم در حال اجرا است؛ همچنین هلال احمر و اورژانس نیز با قدرت بیشتری نسبت به قبل در پایانه حضور دارند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند.

وی اظهار کرد: همچنین برای استریلیزه کردن ناوگان و اتوبوس‌های حمل و نقل مسافرین، نیاز به همکاری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای داریم.

میرسعیدی در ادامه گفت: متأسفانه علیرغم مکاتبات و درخواست از دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح پایش ویروس کرونا در پایانه امام رضا (ع) و همچنین مصوبه ستاد پیشگیری کرونا، هنوز این طرح اجرا نشده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد نامه درخواست را به اداره بهداشت منطقه ۴ ارجاع داده است، طبق پیگیری از اداره بهداشت منطقه ۴ هنوز دستوری جهت اعزام پزشک به پایانه، صادر نشده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان پایانه مسافربری شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد مسافران از پایانه امام رضا (ع) وارد شهر مشهد می‌شوند، این اقدام و استقرار کارشناسان پزشکی می‌تواند برای همه شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مؤثر و مهم باشد.

وی گفت: پایانه امام رضا (ع) به دلیل حجم بالای مسافر در اولویت اجرای طرح پایش است و مابقی پایانه‌های مشهد، دارای مسافرین ثابت مانند کارکنان ادارات و کارخانجات می‌باشند.

میرسعیدی در ادامه گفت: طبق برآورد و اطلاعات موجود، شهرهایی که درگیر بیماری هستند مانند قم، تقریباً سفرهای مسافران خود را کنترل کرده و بعضاً به صفر رسانیده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.