سید محمد قاسمی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: طرح تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه‌های تحت پوشش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان به منظور کاهش تنش‌های گیاهی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی گیاهان فضای سبزی شهری سمنان خارج از استان خریداری و قسمتی نیز در مراکز تولیدی سازمان تامین می‌شد، افزود: خریداری، حمل و انتقال گیاهان خریداری شده از استان‎های دیگر، هزینه‌های زیادی را بر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان تحمیل می‌کرد.

قاسمی با اشاره به آسیب گیاهان خریداری شده در زمان انتقال به سمنان، گفت: شهرداری سمنان به منظور کاهش این مشکلات و حذف تنش‌های وارده بر گیاهان با اقلیم متفاوت، تصمیم به بومی‌سازی همه گیاهان فصلی مورد نیاز سازمان گرفت.

وی گفت: تولید گیاهان مورد نیاز در گلخانه‌های این سازمان از مهمترین راه‌کارهای حل این معضلات است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: کم‌کردن هزینه‌ها و تولید گیاهان متناسب با آب و هوای شهر سمنان با هدف خودکفایی این سازمان، تولید گیاهان مورد نیاز در سمنان آغاز شد.

کاشت سه گونه گل فصلی در گلخانه‌های شهرداری سمنان

قاسمی با تاکید بر اینکه کاشت گل‌های فصلی و رنگارنگ سبب ایجاد محیطی شاد برای شهروندان می‌شود، بیان کرد: محدودیت دوره زندگی این گیاهان و لزوم تعویض این گل‌ها با گونه‌های جدید و مناسب هر فصل ضرورت تولید و کاشت انواع گل‌های فصلی به منظور کاشت در فضای سبز شهری را دو چندان می‌کند.

وی بیان کرد: تولید سه گونه گل فصلی پاییز و بهار از جمله کاشت آلیسوم، قلمه زدن ناز آفتابی و گل فصلی بنفشه در حال حاضر انجام گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان اعتبارات طرح تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در گلخانه‌های تحت پوشش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: اعتبار خرید گل‌های فصلی پاییزی نیز ۳۵۰ میلیون ریال پیش بینی شده است و در سال‌های آینده نیز تلاش خواهد شد برای فصل پاییز نیز گل‌های متناسب با آب و هوای سمنان در گلخانه‌های شهرداری تولید شود.

کاشت کلم زینتی در میادین و بلوارهای سمنان

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان ادامه داد: امروزه موضوع محیط زیست و توسعه فضای سبز به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است و توجه به کارکردهای فضای سبز شهر و نقش آن در توسعه پایدار شهری راه حل بسیاری از مشکلات و معضلات شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: این امر علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهری می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و نشاط در جامعه داشته باشد و علاوه بر آن موجب آرامش خاطر شهروندان نیز باشد.

قاسمی اضافه کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان به همین منظور کاشت گل‌های فصلی و کلم تزئینی در میادین سطح شهر  را در دستور کار خود قرار داد.

وی بیان کرد: کاشت گل‌های فصلی و کلم زینتی در دو رنگ سفید و قرمز در میدان‌های مشاهیر، امام رضا(ع)، کوثر و عدالت و بلوارهای قدس و مولوی و بوستان خود اشتغالی در حال انجام است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.