نشست صمیمی منتخبان خراسان رضوی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدیران و اصحاب رسانه استان برگزار شد و نمایندگان و اصحاب رسانه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در این نشست گفت: رسانه ها نقش دو سویه بین مردم و قانونگذاران و اغنای افکار عمومی برای پذیرش قوانین را دارند. 

محسن نصرپور افزود: رسانه، زبان گویای مردم است و با انعکاس خواسته های مردم بسترهای لازم برای تسریع در طرحهای اجتماعی و فرهنگی را میسر می کند.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید از طریق ارتباط بیشتر با رسانه ها نسبت به افزایش اعتماد عمومی اقدام کنند.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: مردم باید در نظام احساس مالکیت کنند.

بهروز محبی افزود: نمایندگان باید در معرض افکار عمومی باشند و همچنین سواد رسانه ای در جامعه باید ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد، اشتغال و بیکاری از مهمترین موضوعات خراسان رضوی است و این استان با نرخ بیکاری بیش از ١٤ درصد اوضاع نابسامانی دارد و در این بین  رسانه ها باید در شناسایی موانع سرمایه گذاری فعال باشند.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم گفت: عده ای در انتخابات شرکت نکردند که این پیامی جدی است و باید به آن توجه کرد.

محبی افزود: مقوله فرهنگ مورد غفلت واقع شده و باید به این حوزه توجه جدی شود.

منتخب مردم قوچان در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: رسانه نقش مهمی در ارتباط قوی بین مردم و نمایندگان دارد.

علی آذری افزود: اقتصاد برای ما نقطه هدف است اما راهکار هدفمندی برای رسیدن به این نقطه تعریف نکرده ایم.

وی ادامه داد: در بحث تحریمها مشکلی نداریم اما فلاکت اصلی این است که از توانمندی در مدیریت برخوردار نیستیم.

منتخب مردم قوچان در مجلس یازدهم گفت: اقتصاد مقاومتی و توجه به مردمی کردن اقتصاد باید مورد توجه باشد، دولتها دیگر بودجه ای باقی نگذاشته اند لذا باید مدلهای توسعه با بهره گیری از ظرفیتهای منطقه ای اجرا شود.

آذری افزود: نیازمند بازگشت مدیریت بهشتی وار در مجلس انقلابی هستیم.

منتخب مردم کاشمر نیز اظهار داشت: باید اعتماد مردم به رسانه افزایش یابد، متاسفانه گاهی همه واقعیت منعکس نمی شود و یا خلاف واقعیت منتشر می شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین افزود: نگاه مردم به رسانه در جمهوری اسلامی باید این باشد که واقعا حرف و خواسته آنها را منعکس کند.

وی ادامه داد: مجلس در طراز جمهوری اسلامی نیز باید پیگیر مطالبات مردم باشد.

منتخب مردم کاشمر نیز  گفت: معیشت مردم، مبارزه با فساد و مباحث اقتصادی از اولویتهاست.

نیک بین با بیان اینکه برخی قوانین در کشور کاریکاتوری هستند افزود: برای عملیاتی شدن مبارزه با فساد، باید طرح شفافیت آرا در مجلس تصویب و اجرایی شود و نمایندگان و مسوولان نظام باید در اتاق شیشه ای رشد کنند. 

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: نظارت از وظایف نمایندگان است اما درست اتفاق نمی افتد.

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در معرفی مناطق دارد افزود: منطقه خواف و رشتخوار منطقه ناشناخته ای است اما ظرفیتهای زیادی دارد.

وی ادامه داد: در منطقه خواف و رشتخوار کمترین توجه طی ٤٠ سال گذشته صورت گرفته است.

او اضافه کرد: مبارزه فساد در کشور دچار اختلال است و باید این مهم را از مجلس آغاز کنیم.

نماینده فعلی و منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز گفت: بزرگترین ثروت یک کشور، ثروت انسانی آن کشور است.

حجت الاسلام محمد حسین بحرینی افزود: مجلس در فرایند ریل گذاری و طراحی های راهبردی باید نگاه به داخل داشته باشد.

وی ادامه داد: باید باور نگاه کردن به داخل در مجلس وجود داشته باشد که تا کنون این باور وجود نداشته است همچنین باید ابزار مناسب برای کشف اندیشه ها و ابتکارات نیز وجود داشته باشد.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم گفت: طراحی پارلمان مجازی مجلس شورای اسلامی باید توسط مجلس به صورت فراگیر اجرایی شود که تحقق آن نقش مهمی در شفاف سازی و مبارزه با فساد دارد. 

بحرینی افزود: عدم شفافیت در مجلس بهره وری نمایندگان را کاهش داده است.

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح کشور نیاز به انقلاب ساز و کاری در حوزه های مختلف نهادی، فرایندی و عملکردی داریم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: مجلس پیش رو باید برای دولتهای بعدی و گام دوم انقلاب ریل گذاری کند. 

وی ادامه داد: راه اصلاح نهادهای عمومی از مجلس می گذرد و مجلس باید اصلاح فرایندها را از خود آغاز کند.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم در خصوص شفافیت آرا در مجلس نیز گفت: در موضوع علنی شدن آرا در مجلس زیرساخت ها فراهم شده اما به دلیل نوع مدیریت و مبانی فکری این مهم تا کنون محقق نشده است.

منتخب مردم سبزوار نیز در این نشست اظهار داشت: رسانه در وضعیت فعلی نقش بسیار مهمی در بازگرداندن جایگاه مجلس و نمایندگان دارد.

علی اصغر عنابستانی افزود: کمبود قانون نداریم بلکه مشکل انباشت قانون و عدم اجرای قانون را داریم. 

وی ادامه داد: رسانه نباید اجرای قانون را فراموش کند و باید این مهم را گوشزد کند. 

او با بیان اینکه همبستگی اجتماعی در استان وجود ندارد افزود: مشکلات باید با نگاه کلان و جامع استانی پیگیری شود و ظرفیتهای مختلف در خدمت هم قرار گیرند.

منتخب مردم طرقبه - شاندیز در مجلس یازدهم نیز اظهار داشت: در بخش قانوگذاری نارساییهایی وجود دارد و نظارت بر اجرای قوانین باید به خوبی صورت گیرد.

حسین عباس زاده افزود: با تفکر انقلابی باید مجلسی در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

منتخب مردم فریمان و سرخس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصحاب رسانه صاحب قدرت هستند و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست.

احسان قاضی زاده هاشمی افزود: مردم مطالبات و مشکلات زیادی دارند، خیلی از درها روی مردم بسته است و در خیلی جاها مسائل ابتدایی آنها حل نمی شود.

وی ادامه داد: در عرصه فساد ستیزی باید جزئی نگر بود و مدیران فاسد را معرفی کرد.

منتخب مردم فریمان و سرخس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کارآمد نیز باید معرفی و بعد نظارتی مجلس نیز با کمک اصحاب رسانه باید تقویت شود.

منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دیگر فرصت سعی و خطا نداریم و باید مجلس را به مجلس ٨٠ میلیونی تبدیل کرد.

محسن زنگنه افزود: مجلس بدون پشتیبانی نخبگان، کارکرد لازم را ندارد و همه نخبگان باید در جریان تصمیم گیری در مجلس حضور داشته باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی نخستین استانی است که اقدام به راه اندازی قرارگاه رسانه ای کرده است.

عباس محمدیان افزود: خراسان رضوی دومین قطب رسانه ای کشور است و در جنگ رسانه ای باید سربازان خوبی در دفاع از نظام و انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه به زودی دفتر حقوقی جامعه رسانه‌ای در استان فعال می‌شود ادامه داد: نگاه ابزاری برخی مسوولان به رسانه ها نباید باعث شود رسانه به ابزاری برای موج سواری تبدیل شود.

مدیران رسانه‌های استان نیز در این نشست به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که در دسترس بودن و پاسخگویی نمایندگان و توجه به وضعیت اقتصادی استان از مهمترین این دغدغه‌ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.