حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین محرابی روز دوشنبه در کرسی آزاد اندیشی با عنوان "بررسی ساختار فرایند احراز صلاحیت ها در شورای نگهبان" در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: 

یکی از موارد جدی که قانون انتخابات را نیاز به بازنگری می‌کند، نسبت تعداد ثبت نام کنندگان برای داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی با زمان اندک بررسی پرونده این افراد است.

وی افزود: هیات‌های اجرایی انتخابات با توجه به نتایج به دست آمده از مراجع چهارگانه استعلامی به خاطر زمان اندک بررسی پرونده‌ها به درستی نمی‌توانند کار خود را انجام دهند.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی یک هزار و ۱۱۴ نفر برای به دست آوردن ۱۸ کرسی نمایندگی ثبت نام کردند که نشان دهنده رقابت حدود ۶۱ نفر برای هر کرسی مجلس است.
حجت‌الاسلام محرابی گفت: از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر برای اولین بار ثبت نام کرده‌اند که هیچ سابقه در تایید یا رد صلاحیت این افراد در دست نداشتیم.
وی افزود: شهر مشهد نیز پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با توجه به ثبت نام ۵۳۵ نفر، به ازای هر کرسی ۱۰۷ نفر به رقابت خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: شورای نگهبان نمی‌تواند پرونده‌ای را حذف کند و در عین حال با زمان اندک خود باید صلاحیت افراد را نیز بررسی کند.  
حجت‌الاسلام محرابی گفت: ۱۳ درصد از افرادی که در هیات‌های اجرایی انتخابات در استان خراسان رضوی تایید صلاحیت شده بودند در هیات مرکزی انتخابات رد صلاحیت شدند زیرا آنها گزارش‌هایی در اختیار داشتند که موجب رد صلاحیت این افراد شد.
وی با انتقاد از نحوه رفتار نمایندگان در ایام نزدیک به انتخابات افزود: نمایندگان مجلس در این ایام پیگیر حل مشکلات جاده، برق، آب و فاضلاب حوزه نمایندگی خود می‌شوند، آنها باید به فکر اصلاح قانون باشند که قوانینی وضع شود تا مشکلاتی از جمله مشکل قانون انتخابات را رفع نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.