رییس ستاد انتخابات هرمزگان روز دوشنبه در گفت‌و گو با ایرنا گفت: از این تعداد ۳۱ نفر نامزد نمایندگی مجلس برای حوزه انتخابیه بندرعباس، ۷ در شرق استان و ۱۱ نفر در غرب استان در این دوره از انتخابات اجازه تبلیغات در موعد مقرر دارند.

 سعید ناجی یاد آورشذ: تا دقایقی پیش شمارداوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان ۵۰نفر بود که یک نفر از ادامه داوطلبی خود انصراف داد و هم اکنون به ۴۹ نفر رسیده است.

سعید ناجی افزود: بنابر تصمیم‌های هیات اجرایی این استان تا این لحظه ۱۱۵ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده که شامل ۵۳۳ شعبه سیار و ۷۸۲ شعبه ثابت است واز شعب اخذا رای ، ۸۰۵ شعبه روستایی و ۵۱۰ شعبه نیز شهری است.

به گفته وی، بیش‌ترین صندوق رای مربوط به شعبه سیار درشهرستان‌های بندرعباس، میناب، حاجی‌آباد و بشاگرد است و هم‌چنین تعداد ۴۵۷ صندوق ثابت شهری با تمرکز اصلی به بندرعباس، میناب و بندرلنگه تعلق دارد.

ناجی گفت: تبلیغات کاندیادهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای‌گیری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان است.

حوزه انتخابیه بندرعباس شامل بندرعباس(مرکز)، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، شرق هرمزگان(شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب)، حوزه غرب هرمزگان(شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان) است.

با درخواست ۳ کاندیدا با شرق هرمزگان موافقت نشد

رییس ستاد انتخابات هرمزگان اعلام کرد : ۳ نفر داوطلب نمایندگی مجلس درخواست انتقال ستاد انتخاباتی خود از تهران، مرکز استان و کاشان به شرق هرمزگان بودند که از سوی هیات نظارت مرکزی مورد موافقت قرار نگرفت.

ناجی در ادامه ابرازداشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، طرح شفافیت و نظارت مالی بر کاندیدها که به تایید شورای نگهبان رسیده به فرمانداران این استان ابلاغ شده است و این موضوع به اطلاع کاندیدها نیز رسانده شده که باید با دقت مورد توجه قرار بگیرد.

در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون «شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

این قانون مشتمل بر ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه ششم بهمن ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۹ بهمن ۱۳۹۸ به تایید شورای نگبان رسید.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ٢ اسفند ماه سال ٩٨ برگزار می‌شود.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، یک نفر در شرق این استان شامل شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب این استان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.