حمید محمدی  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون روزانه به طور میانگین دو هزار و ۵۰۰ مسافر در این مرز تردد داشته اند که ۹۰ درصد آنها از اتباع افغانستان بوده اند.

وی ادامه داد: البته تردد ناوگان باری و ترانزیتی در مرز دوغارون همچنان ادامه دارد و در این خصوص محدودیتی اعمال نشده است.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان هم پیش از این تردد اتباع خود را در سه مرز سرخس، لطف آباد و باجگیران محدود کرده بود و از روز گذشته علاوه بر توقف تردد مسافر بر تردد کامیونها نیز محدودیتهای جدید به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی کرونا اعمال کرد.

محمدی افزود: از روز گذشته ترکمنستان از ورود هرگونه کامیون با ملیتی به جز ترکمنستان به خاک خود جلوگیری می‌کند و از سوی دیگر تنها به کامیونهای دارای ملیت سایر کشورها اجازه خروج از ترکمنستان و ورود به ایران را می دهد.

روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی در بدو ورود به چهار پایانه مرز زمینی استان خراسان رضوی در واحدهای قرنطینه از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

واحد قرنطینه در چهار مرز زمینی دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران خراسان رضوی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی فعال است و موارد بیماری و مسایل بهداشتی مسافران را پیش از ورود به کشور بررسی می‌کند.

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد واقع است.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.