به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، قربان میرزایی گفت: صادرات امسال استان با وجود مشکلات موجود به یک میلیون و 919 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 697 میلیون دلار رسید.
وی افزود: این میزان صادرات از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش دارد.
وی اظهار داشت: واردات این استان نیز در این مدت 170 هزار تن کالا به ارزش 231 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 12 درصد کاهش و از نظر ارزش یک دهم درصد افزایش داشته است.
میرزایی تراز بازرگانی استان خراسان رضوی را یک میلیارد و 466 میلیون دلار مثبت ذکر کرد و گفت: در شرایط کنونی محور فعالیت ها حفظ اشتغال موجود و رونق تولید در عین تلاش برای توسعه اشتغال می باشد.
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 540 میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این استان پرداخت شده و سه هزار و 402 طرح در این زمینه با 12 هزار و 414 شغل جدید تصویب شده است.
وی اظهار داشت: برای این طرحها سه هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که از طریق بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: سایر طرح های اشتغال در حوزه های حمایتی و تبصره 16 و 18 نیز با جدیت در دست پیگیری و اجراست.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.