فرماندار شهرستان بیله‌سوار از جهش 51 درصدی صادرات محصولات و کالاهای متعدد از طریق گمرک بیله‌سوار خبر داد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسن قبادی در جلسه توسعه صادرات بیله‌سوار اظهار کرد: در چهار ماهه امسال بیش از 36 هزار تن کالا از طریق گمرک بین‌المللی بیله‌سوار به کشور آذربایجان صادر شده که این میزان صادرات جهش 51 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه هم از لحاظ ارزش صادرات و هم وزن ما با یک رشد قابل قبولی در گمرک بیله‌سوار روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: عمده صادرات گمرک بیله‌سوار مربوط به سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، کاشی، نخ و ... بوده که در مجموع 11 میلیون دلار صادرات در این مدت به انجام رسیده است.
فرماندار بیله‌سوار گمرک این شهرستان را در صادرات چمدانی جزو گمرک‌های شاخص کشور اعلام کرد و افزود: در چهار ماهه امسال بیش از 6 هزار تن کالا و محصول به صورت چمدانی در گمرک بیله‌سوار تبادل شده که ارزش آنها در حدود 14 میلیارد دلار بوده است.
قبادی بیان کرد: در بخش واردات از ابتدای امسال تا آخر تیرماه ما از لحاظ وزن با یک رشد 55 درصدی و ریالی نیز با رشد 35 درصدی روبرو بودیم که عمده این کالاهای وارداتی مواد اولیه کارخانجات و ماشین‌آلات صنایع مختلف بوده است.
وی به ترددهای مرزی نیز اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال بیش از 4 هزار و 414 تردد به ثبت رسیده که 33 درصد آن را مسافران خارجی و 17 درصد را نیز مسافران ایرانی تشکیل می‌دهند.
فرماندار بیله‌سوار اظهار امیدواری کرد؛ در ماه‌های آینده روند توسعه صادرات شتاب بیشتری گرفته و به همت تجار و بازرگانات تعامل خوب و دوطرفه‌ای را با کشور آذربایجان در عرصه‌های صادراتی شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.