رسول امیدی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : بیشتر این کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده و به جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی افزود: صادرات کالای غیرنفتی در چهار ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن 154درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی 118 درصد افزایش یافته است.
وی میزان حمل و نقل خارجی ورودی را در مدت یاد شده، 24 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی شامل لوازم چوبی، فراورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده و از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به ترکیه، عراق و امارت متحده عربی حمل شده است.
امیدی ادامه داد: میزان حمل و نقل خارجی خروجی در چهار ماه گذشته، 93 هزار تن کالا شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی به ارزش 436 میلیون دلار بوده و از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین حمل شده است.
مدیرکل گمرک آستارا بیان کرد: در مدت یاد شده 41 تن کالا به ارزش 43 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور و اغلب به جمهوری آذربایجان صادر شد و بیشتر آنها مواد غذایی، پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.
امیدی شمار تردد کنندگان از مرز این شهرستان در چهار ماه نخست امسال را 328 هزار و 469 نفر ذکر و بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد ترددکنندگان خروجی 29 درصد و ورودی 34 درصد افزایش داشته است.
او درآمد عمومی گمرک آستارا را در چهار ماه گذشته 240 میلیارد و 236 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 92 درصد افزایش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.