به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز چهارشنبه در بازدید از گمرک بیله سوار افزود: این میزان صادرات نسبت به چهار ماه اول سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.
وی تشریح کرد: ارزش کالاهای صادراتی معادل 11 میلیون و 252 هزار دلار بوده و این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 138 درصد و از لحاظ تعداد نیز 160 درصد افزایش یافته است.
او عمده محصولات صادراتی از گمرک بیله ‌سوار را سیب ‌زمینی ، مصنوعات پلاستیکی ، مصالح ساختمانی ، تره‌ بار و صیفی جات و مصنوعات فلزی ، نخ ، شکلات و خشکبار ذکر کرد.
فرماندار بیله سوار بیان کرد: در چهار ماه امسال بیش از 14 میلیون دلار صادرات چمدانی از گمرک بیله‌ سوار انجام شده که 6 هزار و 501 تن کالا به صورت چمدانی است.
به گفته وی ، گمرک بیله ‌سوار جزو گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمدانی می ‌باشد و در این زمینه نیز افزایش چند درصدی را شاهد بودیم.
قبادی همچنین به آمار واردات از گمرک بیله ‌سوار اشاره کرد و افزود: واردات از گمرک بیله ‌سوار به میزان 450 هزار دلار بوده که این مقدار از لحاظ وزنی 55 درصد و از لحاظ پولی 35 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
فرماندار بیله ‌سوار گفت: در چهار ماه امسال بیش از 414 هزار نفر از گمرک و پایانه مرزی تردد کرده‌ اند و ورود گردشگران خارجی در این مدت 40 درصد افزایش یافته که 83 درصد از تردد کنندگان از مرز بیله سوار مسافر خارجی و 17 درصد نیز ز مسافران ایرانی هستند.
شهرستان بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد، تنها گمرک فعال استان در این شهرستان واقع است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.