محمد علی خاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کامیون ها طی این مدت یک میلیون و 452 هزار و 341 کیلوگرم مواد شامل گوشت مرغ منجمد، روغن موتور، سپر مستعمل و تایر و رینگ مستعمل خودرو و بونکر حمل ، گاز مایع، تخم مرغ خوراکی ، پارچه و فورفورال اکستراکت را از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان حمل کرده اند.
وی ادامه داد: ترانزیت این کالاها از کشورهای برزیل، ترکیه، عراق ، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان و چین بوده است.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال به 5 هزار و 825 نفر مسافر ورودی و 5 هزار و 900 مسافر خروجی از فرودگاه بین المللی بیرجند و گمرک ماهیرود، خدمات گمرکی ارائه کردند و تشریفات مسافری امور گمرکی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به آمار ورود و خروج مسافر از فرودگاه بین المللی بیرجند افزود: تعداد مسافر ورودی هزار و 437 نفر و مسافر خروجی از فرودگاه بین المللی بیرجند هزار و 292 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی 37 درصد کاهش و مسافران خروجی 43 درصد کاهش داشته است.
خاشی یادآور شد: همچنین آمار مسافر ورودی و خروجی از گمرک ماهیرود به ترتیب 4 هزار و 388 نفر و 4 هزار و 608 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی 12درصد کاهش و مسافران خروجی 15درصد افزایش داشته است.
گمرک ماهیرود در 135 کیلومتری شهر سربیشه که هم مرز استان فراه افغانستان است، قرار دارد و در سال 1388 تأسیس شده و این گمرک نیز گذرگاه رسمی خراسان جنوبی با افغانستان محسوب می شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.